تیم تفنگ سه وضعیت بانوان در تیراندازی قهرمانی آسیا نقره‌ای شد و تیم‌های تفنگ بادی ایران در دو بخش بانوان و آقایان صاحب عنوان سوم و مدال برنز شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در شهر دوحه قطر و در رشته تفنگ بادی آقایان، مهیار صداقت با ۶۲۵.۷ امتیاز به عنوان نفر هفتم راهی فینال شد.

در این رشته حسین باقری و امیرمحمد نکونام، دو تیرانداز دیگر کشورمان با ۶۲۳.۵ و ۶۲۳.۴ امتیاز به عنوان نفر پانزدهم و شانزدهم آسیا به کار خود پایان دادند. در این رقابت‌ها ۵۹ ورزشکار حضور داشتند.

در بخش تیمی نیز پس از تیم‌های چین و کره جنوبی، تیم ایران با ترکیب حسین باقری، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت با ۱۸۷۲.۶ امتیاز به مقام سوم دست یافت و مدال برنز را برگردن آویخت.

همچننی فاطمه کرم‌زاده در تفنگ بادی بانوان با ۶۲۸.۱ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه هفتم آسیا راهی فینال شد.

در این رشته نجمه خدمتی و حسنا توتونچی با امتیاز ۶۲۷.۳ و ۶۲۲.۲ به ترتیب در جایگاه‌های دهم و بیست و سوم آسیا به کار خود پایان دادند.

در بخش تیمی این رشته نیز تیم ایران متشکل از فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی و حسنا توتونچی با ۱۸۷۷.۶ امتیاز پس از کره جنوبی و هند به مقام سوم دست یافت و دومین مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کرد.

گفتنی است پیش از این دو سهمیه رشته تفنگ بادی بانوان توسط نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان کسب شده است.

در ادامه هانیه رستمیان، تیرانداز تپانچه کشورمان با ۵۷۴ امتیاز به عنوان نفر هشتم راهی فینال شد که با کسب سهمیه ۷ نفر دیگر، وی به عنوان نفر بعدی راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

دیگر تیراندازان کشورمان گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی با ۵۷۳ و ۵۶۵ امتیاز به عنوان نفر سیزدهم و سی‌ام به کار خود پایان دادند.

تیم ایران متشکل از هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی و مینا قربانی با ۱۷۱۲ امتیاز در جایگاه چهارم آسیا ایستادند.

اما در ماده تفنگ سه وضعیت بانوان، فاطمه کرم‌زاده با امتیاز ۱۱۷۳ به عنوان نفر چهارم وارد فینال شد و سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کرد.

الهه احمدی با امتیاز ۱۱۶۸ نفر دهم و مه‌لقا جام‌بزرگ با امتیاز ۱۱۶۴ نفر بیستم شدند.

تیم ایران متشکل از فاطمه کرم‌زاده، الهه احمدی و مه‌لقا جام‌بزرگ با ۳۵۰۵ امتیاز پس از تیم چین به مدال نقره دست یافت و تیم هند سوم شد.

در این ماده نجمه خدمتی با ۱۱۷۹ امتیاز در گروه mqs به کار خود پایان داد.

چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه در شهر دوحه قطر در حال برگزاری است.