همشهری آنلاین: نیاز به حضور کمیته‌ی راهبری در سطح شهر تهران برای نظارت بر کلیه‌ی سیاست‌ها و تصمیمات در جهت ایجاد شهر الکترونیکی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی نوری - مدیر دیتاسنتر شهرداری تهران، با بیان این مطلب بر تشکیل کمیته‌ی راهبری در سطح شهر تهران برای ایجاد شهر الکترونیکی تاکید و اظهار کرد: این کمیته وظیفه‌ی راهبری دارد و باید سرویس‌های مورد نیاز شهر تهران و شهروندان را مشخص و سپس با سیاست‌گذاری وظایف هر ارگان را تعریف کند و می‌تواند پس از تعریف سرویس‌ها، سهم هر ارگان از ارایه‌ی سرویس را تعیین کند.

این کارشناس تصریح کرد: شهرداری‌ها در چگونگی شکل‌گیری شهر الکترونیکی نقش مهمی ایفا می‌کنند و تاکنون حرکت‌های خوبی را در حوزه‌ی زیرساخت انجام داده است.

نوری تصریح کرد: ضرورت کمیته‌ی راهبری باید از سطوح بالا مشخص شود و نظارت عالی بر تمامی بخش‌ها داشته باشد و به گونه‌ای الگوی سایر شهر قرار گیرد.

این کمیته قادر است در یک نهاد مانند NGO قرار داشته باشد البته دولت همیشه حضور دارد و نظارت کامل‌تری را خواهد داشت همچنین در تعریف سرویس‌ها نحوه‌ی تعامل ارگان‌های ذی‌ربط تعیین می‌شود که هماهنگی بین آن‌ها حایز اهمیت است.