تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۰۰

همشهری آنلاین: متروی تهران با کاهش فاصله حرکت قطارهای مترو در روز‌های 5 شنبه بهره‌برداری از آن را 8 تا 10 درصد افزایش داد.

شرکت بهره ‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: این شرکت، روزهای پنجشنبه در خط یک از ساعت شش تا 9:30 صبح و همچنین از ساعت 15:5 تا 16:55 فاصله زمانی حرکت قطارها از ایستگاه میرداماد تا ایستگاه شهرری و بالعکس از شش دقیقه به پنج دقیقه و از ایستگاه شهرری تا ایستگاه حرم مطهر و بالعکس نیز فاصله زمانی حرکت قطارها از 12 دقیقه به 10 دقیقه کاهش پیدا کرده است که این به معنای افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در این خط به میزان 8 درصد است.

همچنین روزهای پنجشنبه در خط دو از ساعت شش تا 8:35 و همچنین ساعت 14 تا 19:40 از ایستگاه صادقیه تا ایستگاه دانشگاه علم و صنعت و بالعکس، فاصله حرکت قطارها از شش دقیقه به پنج دقیقه و از ساعت 19:40 تا 20:20 از 10 دقیقه به هفت دقیقه کاهش یافته است و این نیز معادل 10 درصد افزایش در ظرفیت جابجایی مسافر در خط دو است.

شرکت بهره‌ برداری متروی تهران یاد آور شده است: برای سهولت در رفت وآمد شهروندان به بهشت زهرا (س) در روز پنجشنبه آخر سال به مانند سال‌های قبل تمهیدات ویژه ‌ای در نظر گرفته است.