همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که تا هفته آینده دمای هوا در اروپا با افزایشی شدید به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و گرمایی بی‌سابقه در ماه ژوئن بیشتر نقاط غرب اروپا را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته موج گرمایی که از سمت مراکش در شمال آفریقا و اسپانیا می‌آید، انگلیس تا بلژیک و یونان را درنوردیده و تا اواسط هفته به اوج خود می‌رسد.

آژانس هواشناسی اسپانیا هشدار زرد رنگ هواشناسی برای امروز (یک‌شنبه) صادر کرده و اعلام کرده این کشور احتمالا مانند سال گذشته تابستانی گرم‌تر از معمول را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ها در آلمان، بلژیک و سوئیس حاکی از آن است که روز سه‌شنبه دمای هوا به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و روز چهارشنبه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ادراه هواشناسی انگلیس نیز اعلام کرده که ممکن است موج گرما منجر به وقوع "طوفان‌هایی شدید" شود و انگلیس شاهد آب و هوایی گرم، مرطوب و ناپایدار خواهد بود.

یونان نیز یکی دیگر از کشورهایی است که تحت تاثیر این موج گرما قرار خواهد گرفت و دمای آن تا آخر هفته به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

هواشناسی فرانسه نیز اعلام کرده که این موج گرما بی‌تردید موجب شکسته شدن رکورد گرمای این کشور شده و ماه ژوئنی بی‌سابقه در انتظار فرانسه است.

در تابستان سال ۲۰۰۳ میلادی، فرانسه در معرض موج گرمای شدیدی قرار گرفت که منجر به مرگ نزدیک به ۱۵ هزار نفر شد و اغلب آن‌ها سالمند بودند.

پیش‌بینی شده دمای هوای فرانسه  به ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد که در شب‌ها نیز هم‌چنان بالا باقی مانده و کم‌ترین کاهش را داشته باشد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان هواشناسی خاطر نشان کرده‌اند که این موج گرمای شدید بار دیگر اثرات گرمایش جهانی روی کره زمین را نشان می‌دهد و این شرایط آب و هوایی احتمالا از این پس شیوع بیش‌تری می‌یابد.