تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی روز دوشنبه گفت‌: طی دو روز آینده همچنین شاهد کاهش موقت دما بین ۳ تا ۱۰ درجه در نوار شرقی کشور خواهیم بود اما انتظار داریم از روز چهارشنبه تا پایان هفته روند افزایش دما را برای این مناطق داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همچنین طی دو روز آینده در مناطقی از شمال غرب کشور مانند استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی از جمله استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب اصفهان و شمال استان فارس رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته نیز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت فقط در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نخواهد بود که باز این شرایط را در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب خواهیم داشت.

  • افزایش ابر در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز آسمانی کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۱ درجه بود و بیشینه دمای امروز ۳۴ درجه می‌شود.

رفیعی گفت: اردبیل با دمای ۸ درجه بالای صفر، شهرکرد ۹ درجه، زنجان ۱۱ درجه و همدان ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز ۴۹ درجه بالای به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها