همشهری آنلاین: دومین آرت‌فر ایروان ۱۰ تا ۱۳ خرداد در پایتخت ارمنستان برگزار می‌شود و نگارخانه ویستا با نمایش آثار چهار هنرمند زن جوان در آن شرکت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، ستاره حسینی، گندم امیری، طیبه دژدوست و سرمه عرب نقاشان حاضر در این رویداد هنری هستند که در آن ۳۵ گالری و کیوریتور از کشورهای انگلستان، آمریکا، اسپانیا، ایران، بلاروس، اوکراین و ارمنستان آثاری از هنرمندان مدرن و معاصر را در قالب نمایش‌های گروهی یا انفرادی به تماشا می‌گذارند.

پریسا پهلوان، مدیر ویستا درباره حضور در آرت‌فر ایروان با چهار هنرمند زن گفت: می‌دانم نگارخانه‌ها ترجیح می‌دهند با هنرمندان شناخته‌شده در بازارهای بین‌المللی حضور یابند اما نگارخانه ویستا با تمرکز بر معرفی و حمایت استعدادهای نوظهور حرکت کرده و از این رو ترجیح دادیم با همین روش وجوه کمتردیده‌شده هنر معاصر ایران را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: پیش‌تر آثار این هنرمندان را در ویستا نمایش داده‌ایم و به جهت قدرت ایده و اجرا با اقبال مخاطب مواجه شده‌اند. دیدیم بسیار خوب است در یک رویداد بین‌المللی هم آنها را ارائه دهیم. انتخاب چهار نقاش زن بازتابی از رویکردها و گرایش‌های جاری در هنر معاصر ایران است و ما نقش پررنگ زنان و دختران هنرمند را در تحولات هنری یادآور شده‌ایم.

همزمان با رویداد آرت‌فر بین‌المللی ایروان، هفته هنر ارمنستان با برنامه‌هایی شامل سخنرانی درباره ظهور رویکردها در بازارهای جدید هنر، ارتباط هنر و فناوری، رسانه‌ها و هنر و برپایی کارگاه‌های عملی این روزها در حال برگزاری است.

برچسب‌ها