همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در روند بازدید از بخش شمالی خط ۷ گفت: طی چند ماه آینده ایستگاه برج میلاد واقع در منطقه ۲ تهران که در غرب بیمارستان میلاد قرار دارد؛ آماده بهره‌برداری و مسافرگیری می‌شود.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام، مدیرعامل این شرکت به همراه مجری، مدیران اجرایی و فنی و همچنین پیمانکاران و مشاوران خط ۷ از ایستگاه‌های بسیج و محمدیه، آهنگ، شهید محلاتی، مولوی و برج میلاد بازدید و خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی،  بخش ساختمانی و تجهیزات این ایستگاه‌ها تکمیل و برای ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به این‌که زیربنای ایستگاه برج میلاد  بیش از ۱۶ هزار مترمربع و طول سکوی آن ۱۵۸ متر است، بیان داشت: روش اجرای این پروژه زیرزمینی بوده و دارای سه ورودی است.

امام با اشاره به این‌که در بخش شرقی خط ۷، ایستگاه‌های آهنگ و شهید محلاتی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت ساختمانی و فیزیکی دارد، تصریح کرد: ایستگاه‌های بسیج و محمدیه نیز با پیشرفت ساختمانی بیش از ۹۰ درصد از آمادگی لازم برای راه‌اندازی در اولین فرصت برخوردار است.

او گفت: درحال نصب تجهیزات در ایستگاه‌های بسیج و محمدیه هستیم.  سیستم سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه و مخابرات و کابل کشی در این ایستگاه‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تاکید بر تسریع در روند تکمیل ایستگاه‌هایی که در اولویت نخست بهره‌برداری قرار دارند، گفت: باید هرچه سریع‌تر نواقص و کمبودها برطرف شده و با تسریع در روند کار شاهد افتتاح هرچه سریع‌تر ایستگاه‌های بسیج در بخش شرقی و محمدیه واقع در بخش میانی خط ۷ مترو تهران برای خدمت‌رسانی به شهروندان باشیم.

گفتنی است به‌منظور پیشرفت سریع عملیات اجرایی این ایستگاه‌ها، بازدید و رصد هفتگی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از ایستگاه‌ها و کارگاه‌های موجود به‌طور مستمر انجام می‌شود.