همشهری آنلاین: وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه حجم خسارات ناشی از سیلاب به بخش کشاورزی خوزستان بسیار بالا و حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال است گفت: من شرمنده همه کشاورزان سیل زده خوزستان هستم و از همه توان خود برای پرداخت خسارات به آنان استفاده می‌کنم.

به گزارش ایرنا محمود حجتی در جریان بازدید از اراضی کشاورزی خسارت دیده حمیدیه و دشت آزادگان و گفت و گوی نزدیک با کشاورزان خسارت دیده به آنان اطمینان داد تمامی خسارت‌های کشاورزان سیل زده توسط دولت در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شود.

وی گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد سیلاب مهیب بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خوزستان و زیر مجموعه آن خسارت وارد کرده است. حجتی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت هرچه تمام تر از کشاورزان خسارت دیده تلاش خواهد کرد. وزیر جهادکشاورزی افزود: پس از فروکش کردن سیلاب، میزان دقیق خسارات وارده به بخش کشاورزی اعلام خواهد شد.

حجتی گفت: دولت به صورت کمک‌های بلاعوض، استمهال وام‌ها و پرداخت کارمزد تسهیلات بانکی به کشاورزان خسارت دیده کمک می کند و پرداخت خسارت به کشاورزانی که اراضی خود را بیمه کرده‌اند نیز انجام می‌شود.