همشهری آنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ۱۴ طرح مربوط به مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا شامل، نقش آمریکا در تروریسم سلفی، شکل‌گیری داعش، جلوگیری از واردات دارو و مواد غذایی و کمک‌های صلیب سرخ جهانی در نشست کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، حشمت الله فلاحت‌پیشه در تشریح نشست امروز، یکشنبه ۱۸ فروردین، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون، ۱۴ طرح در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا مطرح شد که الزام دولت و دستگاه‌های مختلف را شامل می‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ۱۴ طرح مذکور مقابله با سیاست‌های آمریکا در حوزه‌های مختلف از جمله نقش آمریکا در تروریسم سلفی، شکل‌گیری داعش، انتقال داعش به افغانستان، بیوتروریسم و جلوگیری از واردات دارو و مواد غذایی به ایران و کمک‌های صلیب سرخ جهانی است.

فلاحت پیشه افزود: قرار شد این طرح‌ها با دعوت از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا قابلیت پیگیری پیدا کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، گلایه رهبری از مجلس در اظهارات اخیر ایشان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مقام رهبری نوعی گله‌مندی نسبت به مجلس مطرح کردند.
وی ادامه داد: ما این گلایه را به عنوان فرصت قلمداد کردیم تا جایگاه سیاست خارجی در مجلس را بازتبیین کنیم، از این رو در اولین جلسه ۱۴ طرح را پیشنهاد کردیم و روند تدوین و کارشناسی کار را آغاز کردیم.