همشهری آنلاین: رییس فدراسیون قایقرانی کشور گفت: بیش از ۵۰ قایقران و ملی پوش این رشته با تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای در حال امداد رسانی به سیل زدگان گلستان هستند.

علیرضا سهرابیان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: قایق‌های بکارگیری شده در استان گلستان، شامل کاناپولو، کانو خروشان، جیمینی و رفتینگ است که احتمال آسیب دیدگی آنها در برخورد با موانع بسیار کم بوده و از قدرت مانور بالایی نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد: این قایق‌ها توان تردد در کوچه‌هایی با عرض یک متر و کمتر را دارند و می‌توانند جایگزین قایق های امداد و نجات هلال احمر در این گونه مناطق باشند.

رییس فدراسیون قایقرانی ایران یادآور شد: ۲ هفته دیگر رقابت‌های انتخابی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ آغاز می‌شود اما ملی پوشان کمک به هموطنان سیل زاده را در اولویت قرار داده و حتی حاضر به خاطر آن حتی از کسب سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان نیز بگذرند.

سهرابیان افزود: ورزشکاران قایقرانی، در رشته‌های شنا، نجات غریق و غواصی آموزش‌های لازم را دیده اند و می توانند در شرایط بحرانی مانند سیل اخیر خدمات مطلوبی به آسیب دیدگان ارایه کنند.

وی یادآور شد: در مسیرهایی که امکان حضور قایق و نیروهای امداد و نجات هلال احمر وجود ندارد، ملی پوشان قایقرانی کمک‌های اولیه از قبیل غذا، دارو و پوشاک را بین سیل زدگان توزیع گردید.