همشهری آنلاین: ویژه‌برنامه خشت‌هایی به قامت یلدا در آستانه آخرین شب پاییز و فرارسیدن زمستان برای کودکان کار مناطق جنوب شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۹، فرهنگسرای مهر با هدف ایجاد حس همدلی و مهربانی با کودکان آسیب‌دیده و نیازمند جامعه در آستانه برپایی جشن کهن ایرانی، مراسم آیینی جشن شب یلدا را ویژه کودکان کار روز سه‌شنبه ۲۰ آذر در کوره‌های آجرپزی جنوب شهر تهران برگزار می‌کند.

سعید رنجیربان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رئیس فرهنگسرای مهر با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این برنامه دستگیری از کودکان کار و کم‌برخوردار ساکن کوره‌های آجرپزی حاشیه جنوب شهر تهران است. جشن کهن ایرانی در قالب برنامه «خشت‌هایی به قامت یلدا» با حمایت خیرین و همکاری گروه جهادی حنیفا ساعت ۱۴ سه‌شنبه ۲۰ آذر در کوره‌های آجرپزی محله دولتخواه برگزار می‌شود.

شاهنامه‌خوانی، نمایش شاد موزیکال، قصه‌گویی و بازی‌های سنتی و محلی برای کودکان و خانواده‌ها از جمله بخش‌های این برنامه شاد است که در حاشیه آن مراسم نمادین شب چله به همراه کودکان کار و خانواده‌های آنها دور کرسی برگزار و پس از تفال زدن به دیوان حافظ، هدایایی به رسم یادبود به حاضران اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاع یافتن از برنامه‌های فرهنگی هنری منطقه ۱۹ می‌توانند به پایگاه mehr.farhangsara.ir مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۰۳۲۵۰۰ تماس بگیرند.