تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

با آنکه اعداد و ارقام شناسنامه‌اش عبور از ۶۷ سالگی را نشان می‌دهد اما اشتیاق به ورزش و کسب عنوان‌های قهرمانی رنگارنگ در کارنامه این ورزشکار هم‌محله‌ای موج می‌زند.

«کورش صادقی» ورزشکار بانشاط محله گرگان است که تاکنون بیش از ۱۰ بار قهرمان مسابقات شنای بزرگسالان کشور شده و در کنار قهرمانی آب‌های آزاد ایران، ۷۰ عنوان قهرمانی رنگارنگ دیگر در مسابقات مختلف را دارد. از کودکی علاقه به ورزش در او شکل گرفت و بیش از ۳۰ سال است که حرفه‌ای در رشته شنا فعالیت می‌کند. در نخستین سال‌های حضور در این رشته همیشه در مسابقات جزو نفرات برتر بود و این روند تا امروز که بیش از ۳ دهه از عمر ورزشی او می‌گذرد ادامه دارد.

امروز بسیاری از بزرگسالان و علاقه‌مندان به رشته شنا در ورزشگاه شیرودی از آموزش‌های او بهره‌مند می‌شوند. ورزشکار قهرمان پیشکسوت منطقه ۷ می‌گوید: «ورزش شنا چندان برای ورزشکار هزینه ندارد و در عین حال از عوارضی که برخی از ورزش‌ها دارند به دور است.» او می‌افزاید: «برخی افراد فکر می‌کنند با بالارفتن سن نباید ورزش کرد اما ورزش در هر سنی به سلامتی افراد کمک می‌کند. من که سال‌هاست ورزش می‌کنم سلامتی‌ام را مدیون آن می‌دانم.»