همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی در سطح شهرستان شمیرانات خبر داد.

نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اعلام اين خبر افزود: 27 هزار متر زمین توسط دولت برای این کار اختصاص یافته که استعلامات آن انجام شده است و مقرر شده توسط خیران ساخته شود.

 نعمت‌الله تركي با تاکید بر این‌که اجرایی نشدن طرح کاداستر برای استان تهران از مشکلات اساسی محسوب می‌شود، افزود: ملزم شدیم تا دستگاه ثبت اسناد را در امر تهیه نقشه کاداستر انجام دهیم. این امر دو سالی است که شروع شده و پیشرفت کار در برخی دستگاه‌ها تا حدود سه درصد بوده‌است.

به گزارش ایسنا، تركي افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی از شهرداری‌ها گرفته تا بخشداری‌ها و... باید در اجرای طرح کاداستر همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در استان تهران موجب ایجاد نگرانی شده‌ ساخت و سازهای غیر مجاز است. بر همین اساس مقرر شد تا طرح جامع و تفصیلی همه شهرها در سطح استان اجرا شود و تمامی مسئولان موظف هستند از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند.

طرح کاداستر یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در آن اشراف کامل بر حدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی در کشور مشخص می‌شود تا بتواند پایه و اساس اصلی و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و میزان اراضی دایر، بایر و شهری و موقوفات را در آن تعیین می‌کنند. ایجاد نظامی دقیق، ساده، روان و قابل تغییر با زمان حاکم بر امور املاک و مستحدثات کشور در تعیین محدوده‌های قانونی مالکیت از اهداف این طرح به شمار می‌رود.