همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت که کشور ایران در ده رشته در مسابقات پاراآسیایی در اندونزی حضور خواهد داشت.

نشست خبري رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين صبح روز سه‌شنبه (16 مرداد) در محل اين فدراسيون و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در اين نشست حميد علي صميمي گفت: ما امسال برمبناي رهنمودهاي مقام معظم رهبري و رئيس جمهور درخصوص برگزاري هرچه باشكو‌ه‌تر مراسم سالگرد انقلاب، جشنواره‌اي در دهه فجر با حضور 6500 ورزشكار برگزار مي‌كنيم. اين جشنواره شامل 18 رشته ورزشي در تهران و در سه رده سني پيشكسوتان، بزرگسالان و جوانان شامل 1500 ورزشكار نابينا و كم‌بينا و 5000 ورزشكار جانباز و معلول برپا خواهد شد.

وي اضافه كرد: حدود 400 تا 450 ورزشكار پيشكسوت كه با حضور آنها در دهه 60 فدراسيون فعلي شكل گرفت و در دهه‌هاي 60 و 70 در مسابقات آسيايي و جهاني خوش درخشيدند، در 4 رشته در اين جشنواره حضور پيدا خواهند كرد.


وي افزود: مسابقات اين جشنواره در رده سني بزرگسالان هم‌زمان مسابقات قهرماني كشور و انتخابي تيم‌هاي ملي و در رده جوانان به منزله استعداديابي و جايگزين‌سازي بزرگسالان و ادامه افتخارآفريني آنها در آسيا و جهان خواهد بود.


وي ادامه داد: مراسم افتتاحيه اين جشنواره با حضور ورزشكاران جانباز و معلول، دست‌اندركاران و مسئولين ورزش كشور و ميهماناني از كميته بين‌المللي پارالمپيك در ورزشگاه آزادي تهران انجام و رقابت‌ها در ورزشگاه‌هاي مختلف اين شهر انجام خواهد شد.
صميمي در خصوص مسابقات پاراآسيايي نيز گفت: تيم ايران در ده رشته در مسابقات شركت مي‌كند و هدف ما در اين مسابقات حفظ جايگاه چهارم آسيا و تلاش براي كسب عنوان سومي در مجموع رشته‌هاست.


وي افزود: كشور چين با توجه به جمعيت بالاي اين كشور و تعداد زياد ورزشكارانش شانس اول قهرماني است و تيم ايران با توجه به محدوديت شركت بانوان در برخي رشته‌ها به دنبال كسب يكي از سكوها مي‌باشد و در مجموع رقابت سختي بين تيم‌ها براي كسب جايگاه اول تا پنجم آسيا وجود دارد.