همشهری آنلاین: به گفته مدیرعامل شرتکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیام‌رسان‌های؛ ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و ایتا ۹ پیام رسان داخلی هستند که امکانات رایگان و زیرساخت‌های لازم از جمله ۵ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

صادق عباسی شاهکوه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: همه پیام رسان‌هایی که مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی هستند، این مرکز از امکانات بهره‌مند شده‌اند.

وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به همه اپراتورهای دارای مجوز امکانات ارایه می دهد و تاکنون به هیچ غیر اپراتوری امکانات زیرساختی داده نشده است.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: امکانات رایگان تنها به 9 پیام رسانی که مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده، تعلق گرفته است و هیچ کس یا نهادی غیر از اینها امکانات رایگان دریافت نکرده و نخواهد کرد.

عباسی شاهکوه گفت: به هر کدام از این پیام رسان‌ها پنج میلیارد تومان داده شد که در حدود مقدورات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است اما اگر درخواست جدیدی مطرح شود و براساس مصوبه باشد، امکان دارد مبلغی اختصاص داده شود.