همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از جذب ۵۰۰ نفر کارشناس و محیط بان جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، کريم شافعي معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: 200 نفر کارشناس و 300 نفر محيط بان جذب سازمان محيط زيست خواهند شد.

وي ادامه داد: خوشبختانه با دوستان اداره استخدامي کل کشور صحبت کرده‌ام و عزيزان متقاعد شده‌اند که 3 هزار پست خالي سازمان حفاظت محيط زيست با نيروهاي جديد تکميل شود.

شافعي گفت: البته اين کار هنوز نهايي شده است و اگر نهايي شود، تا پايان اين دولت حدود 2500 نفر ديگر جذب سازمان حفاظت محيط زيست خواهند شد تا سازمان از نظر نيروي انساني تامين شود.

وي افزود: به لحاظ لجستيک و تجهيزات آزمايشگاهي در سازمان حفاظت محيط زيست کمبود داريم. البته به لحاظ تجهيزات محيط‌باني هم کمبود داشتيم که دارد رفع مي‌شود.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: اميدواريم تا پايان دولت اين کمبودها رفع شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در دو حوزه تملک و دارايي، رويکرد دولت و مجلس خوب بود و رشد خوبي داشتيم.

شافعي افزود: براي حل بحران گرد و غبار خوزستان توجه خوبي شد و 150 ميليون دلار اختصاص يافت.

وي گفت: البته پديده گرد و غبار 22 استان کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده با اين ارقام قابل رفع شدن نيست؛ براي حل اين مشکل بايد رويکرد ملي و فراملي داشته باشيم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از نظر جاري مشکل خاصي نداريم، در سطح ملي اعتبارات اختصاص پيدا کرده و در يک تعداد استان‌هاي کمبودهايي در بودجه جاري داريم که از اين فرصت استفاده مي‌کنم از استانداران و مديران سازمان‌هاي برنامه و بودجه استان‌ها مي‌خواهم توجه ويژه‌اي به اعتبارات جاري ادارات کل حفاظت محيط زيست استان‌ها داشته باشند.

شافعي گفت: حوزه عملکرد حفاظت محيط زيست در کل کشور است و به همه 82 ميليون نفر ايراني و به همه طبيعت کشور خدمات مي‌دهد و اين يک حوزه واقعا گسترده‌اي است و اگر معادن، صنعت و حمل و نقل را هم به آن اضافه کنيم، نمي‌شود سازمان حفاظت محيط زيست را يک سازمان جمع و جوري ديد و اين حجم ماموريت نيازمند توجه ويژه‌اي است.