همشهری آنلاین: تهران - ایرنا- رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در مقابل اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم،گفت : در ۲۴ ساعت گذشته ضمن دستگیری ۱۹۸ نفر در پایتخت به ۱۸۹ قهوه خانه اخطار پلمب داده شد.

به گزارش خبرنگارایرنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان محلات در مقر پلیس اطلاعات و امنیت فاتب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ادامه عملیات‌های طرح ارتقای امنیت اجتماعی، 198 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، چاقوکش، عربده‌کش‌، زورگیر با سلاح و شبه‌سلاح و همچنین افرادی که مبادرت به درگیری، تخریب، تهیه مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌کردند، شناسایی و دستگیر کرد.

وی افزود: 30 نفر از دستگیرشدگان از اراذل و اوباش سطح یک و 2 هستند که برغم هشدارها، تذکرات و نیز اخذ تعهد، اقدام به زیر پا گذاشتن قوانین کرده و در درگیری‌های دسته ‌جمعی، اقدامات ضد امنیتی و ضد انضباط اجتماعی شرکت داشتند.

سردار رحیمی اعلام کرد:‌ هشت قبضه سلاح جنگی کمری کوچک، پنج قبضه سلاح شکاری، 137 قبضه سلاح سرد و یک هزار و 678 آلات قمار نیز ازاین افراد کشف و ضبط شد.

رییس پلیس تهران بزرگ به کشف مقادیر زیادی مشروبات الکلی و 20 هزار قلم داروی تقلبی نیروزا نیز اشاره کرد و افزود: داروهای تقلبی نیروزا به عنوان داروهای مجاز خارجی در باشگاه‌های بدنسازی به افراد متقاضی فروخته می‌شد.

وی اعلام کرد: طرح برقراری نظم و انضباط اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش به‌طور مستمر ادامه دارد و پلیس در مقابل آنها حالت تهاجمی خواهد داشت و مردم موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

سردار رحیمی با اشاره به این مطلب که تهران بزرگ جای اوباشگری نیست و پلیس امنیت و آسایش را از اراذل و اوباش خواهد گرفت، اظهار کرد: 74 نفر از دستگیرشدگان طرح اخیر ، جوانان زیر 18 سال بودند که تحویل خانواده‌هایشان شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: خانواده‌ها باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به جوانان خود داشته باشند چرا که در برخی محلات، فضای باشگاه‌های بدنسازی و قهوه‌خانه‌ها با حضور افراد سابقه‌دار آلوده است.

سردار رحیمی از مردم درخواست کرد که اگر گزارشی در خصوص ناامنی و همچنین فعالیت اراذل و اوباش دارند با پلیس 110 تماس بگیرند و اطلاع دهند.

رییس پلیس تهران بزرگ به صاحبان و مالکان قهوه‌خانه‌ها هشدار داد که مسئولیت هر اتفاقی که به واسطه حضور افراد بدنام، مسئله‌دار، اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس در آنجا رخ دهد با آنهاست.

وی با بیان اینکه ‌اگر محلی پاتوق اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس شود، جرم مشهود است و پلیس ورود می‌کند ، اظهارداشت :به 189 قهوه خانه در عملیات شب گذشته اخطار پلمب داده شد تا ظرف 48 ساعت نسبت به خالی کردن مواد غذایی و فاسد شدنی از آن مکان اقدام کنند.