همشهری آنلاین: نصب ایستگاه‌های طولانی‌ترین مسیر BRT خاورمیانه در مسیر 18.7 کیلومتری دپوی شرق تا میدان آزادی به اجرا درآمد و از روز یکشنبه اتوبوس‌های چپ‌در وارد این مسیر می‌شوند.

به گفته جعفر تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران، نصب 25 ایستگاه دو جهته BRT تا صبح روز یکشنبه 9 دی ماه 1386 تمام می‌شود و اتوبوس‌های چپ در در نخستین مسیر اتوبوس‌های پرسرعت کار خود را آغاز می‌کنند.

او با اشاره به اینکه 25 ایستگاه BRT با مجموعا یکهزار متر طول ظرف دو ماه و نیم در کارگاه ساخته شده‌اند، گفت: «تمامی مراحل پروژه از طراحی تا اجرا توسط متخصصان داخلی انجام شده است.»

او به کارگیری مجموعه‌ای از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های BRT را از جمله ویژگی‌های این مسیر برشمرد و افزود: «ایستگاه‌های BRT علاوه بر چشم‌انداز زیبای شهری موجب در امان ماندن مسافران از سرما و گرما می‌شوند.»


یکی از ایستگاه‌های بی.آر.تی که در مسیر نصب شد

او از ورود 263 دستگاه اتوبوس چپ در ساخت داخل خبرداد و گفت«:این اتوبوس‌ها که 63 دستگاه آن مگاترانس دوکابین و 200 دستگاه نیز تک کابین خواهند بود، از صبح یکشنبه در مسیر BRT به جابه جایی مسافر می‌پردازند.»

معاون ترافیک شهردار تهران امکان استفاده از بلیت‌های الکترونیکی در ایستگاه‌های BRT را از جمله مزایای این ایستگاه‌ها اعلام کرد و افزود: «مجهزترین سامانه اطلاع‌رسانی مسافران در داخل اتوبوس‌ها و در داخل‌ ایستگاه‌های BRT اجرا می‌شود.»

او اجرای سیستم مدیریت و ردیابی ناوگان را از دیگر ویژگی‌های مسیر BRT عنوان و اظهار کرد: «مسیر مناسب، اتوبوس مناسب، ایستگاه مناسب و مدیریت هوشمند، چهار ویژگی خطوط اتوبوسرانی است که سعی شده در مسیر BRT این موارد مورد توجه قرار گیرد.»

معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه از مجموع 25 ایستگاه دو طرفه BRT، ده ایستگاه حد فاصل دپوی شرق تا میدان امام حسین(ع) قرار دارند، اضافه کرد: «8 ایستگاه نیز حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب اسلامی و هفت ایستگاه نیز حد فاصل میدان انقلاب اسلامی تا میدان آزادی جانمایی شده‌اند.»

برچسب‌ها