همشهری آنلاین: تشکیل معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری و قرارگیری رئیس دفتر سابق روحانی در رأس این معاونت واکنش‌هایی در پی داشت. نهاوندیان در این باره می‌گوید «این معاونت یک تشکیلات اضافی نخواهد بود» و نوبخت گفته است «از پیوستن معاون اقتصادی به دولت اظهار نگرانی نمی‌کنم بلکه خیلی هم خرسندم».

به گزارش ايرنا، محمد نهاوندیان در حاشیه بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه آيا تشکیل معاونت اقتصادی موجب فربه شدن دولت می‌شود، اظهار داشت: هدف این معاونت به هیچ وجه ایجاد تشکیلات اضافی نیست بلکه هدف کمک به هماهنگی هر چه بیشتر سیاست‌های اقتصادی کشور است.

وی افزود: هدف کمک به اجرای وظایف دستگاه‌های مسئول در حوزه خودشان است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: بین سیاست‌های پولی و مالی باید هماهنگی بیش از گذشته ایجاد شود.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نيز در حاشیه بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی با استقبال از پیوستن محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری به ستاد اقتصادی دولت که زیر نظر رییس جمهوری تشکیل می‌شود، گفت: به هیچ وجه از پیوستن معاون اقتصادی به دولت اظهار نگرانی نمی‌کنم بلکه خیلی هم خرسندم.

سخنگوی دولت درباره حکم نهاوندیان به عنوان معاون اقنتصادی رئیس جمهوری گفت: نهاوندیان در گذشته به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهوری در این جلسات حضور داشت و از این پس با عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در جلسات حضور خواهد یافت.

نوبخت درباره اینکه آیا قرار است ساختمان خاصی برای معاونت اقتصادی ایجاد شود، گفت: بالاخره بنا نیست که آقای نهاوندیان صندلی خود را بردارند و یک جایی در میدان پاستور بنشینند. باید ساختمانی داشته باشند و می‌توانند در اجرایی شدن مصوبات ستاد نقش مهمی داشته باشند.