همشهری‌آنلاین: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته است، کاخ "سردا" واقع در رام الله را که مختص اقامت خود و استقبال از هیئت‌های خارجی است به دفتر ملی فلسطین تبدیل کند.

 محمد اشتیة، رئیس شورای اقتصادی توسعه و عمران فلسطین (بکدار) که ناظر بر احداث این کاخ است، تاکید کرد: این تصمیم در نوع خود در فلسطین برای اولین بار گرفته شده است.

این کاخ در مساحتی بالغ بر 4 هزار و 700 متر مربع در روستای سردا، شمال رام الله واقع در کرانه باختری قرار گرفته که ۲۷ هزار متر مربع از خاک این روستا برای ساختمان، محوطه و بخش‌های مربوطه آن اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رای الیوم،هزینه ساخت این کاخ بنا به اعلام پایگاه شورای "بکدار"، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است که سرمایه آن توسط نهاد مذکور و وزارت دارایی فلسطین تامین شده است.

پنج سال پیش زمانی که ساخت این کاخ شروع شد، هدف از احداث آن ایجاد مکانی برای اقامت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و استقبال از هئیت‌های رسمی خارجی بود.

ایهاب بسیسو، وزیر فرهنگ فلسطین به خبرگزاری فرانسه گفت، محمود عباس،رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در خصوص کاخ سردا تصمیمیش را صراحتا اعلام کرده و همه جزئیات این تصمیم در کنفرانس مطبوعاتی طی امروز دوشنبه 6 شهريور اعلام خواهد شد.

بسیسو افزود: ما این تصمیم را به عنوان یک تصمیم استراتژیک، تاریخی و به نفع فرهنگ فلسطین ارج می‌نهیم.

او ادامه داد:‌ کارها از چند ماه پیش برای آماده‌سازی و تجهیز این ساختمان متناسب با تصمیم محمود عباس و تبدیل کاخ به دفتر ملی شروع شد.

آشتیه اظهار داشت، بکدار تبدیل کاخ استقبال از میهمانان در رام الله و البیره را از پنج سال پیش آغاز کرد تا مکانی برای اقامت عباس و استقبال از هیئت‌های رسمی خارجی باشد اما وای صلاح دید که از این کاخ به نفع مردم استفاده کرده و آن را به دفتر ملی تبدیل کند که توسط مجلس امنا مدیریت شود.