همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۶ مورد اقدامات برای مقابله با آمریکا در شورای هسته‌ای مصوب شد و به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه- 22 مرداد- قوه مقننه پس از تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در صحن علنی پارلمان، ضمن تشکر از نمایندگان و فراکسیون‌ها و کمیسیون امنیت‌ملی برای تدوین این طرح، گفت: از تمامی نمایندگان که مشارکت داشتند این گام را مجلس با صلابت بر دارد، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند که این اولین گام مجلس بود، افزود: ما با احتیاط در برخی از امور گام بر می‌داریم، البته 16 مورد اقدامات نیز در شورای هسته‌ای تصویب شد و به اجرا در خواهد آمد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده 10 قانونی که امروز در مجلس تصویب شد، مقرر شد دولت اقدامات لازم در مقابله با اقدامات آمریکا را انجام دهد و اگر اقدامات آمریکایی‌ها مخالف برجام انجام شود، دولت نیز باید طبق این ماده اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات باید مواردی را که در این قانون به آنها تکلیف شده به خوبی رصد و اجرا کنند، گفت: نوع رفتار آمریکایی‌ها به خوبی رصد می‌شود و دولت نیز باید به صورت مستمر این رفتار را بررسی و نسبت به آنها اقدامات لازم را انجام دهد.