همشهری آنلاین: سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه در رأس هیئتی برای گفتگو با خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا عازم لندن شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، قرار است مذاکره‌کننده ارشد جدید هسته‌ای ایران روز جمعه ‪ ۹‬آذر ماه (‪ ۳۰‬نوامبر) در لندن با سولانا در خصوص موضوع هسته‌ای گفتگو کند.

پیش از این، اول و دوم آبان ماه (‪ ۲۳‬و ‪ ۲۴‬اکتبر) سعید جلیلی و علی لاریجانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با سولانا در رم پایتخت ایتالیا دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس توافقنامه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در ‪۳۱‬ مرداد (‪ ۲۱‬اوت) به امضا رسید، تاکنون موضوعات پلوتونیوم، آلودگی‌های کرج، سند اورانیوم فلزی و سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ P2‬بسته شده است.

به موجب گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ‪ ۱۵‬نوامبر (‪ ۲۴‬آبان ماه) به اعضای شورای حکام آژانس ارایه شد، همکاری‌های ایران با این نهاد بین‌المللی در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود برای رفع ابهامات، سازنده و مؤثر بوده است.

به گفته رضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، قرار است ‪۱۹‬ آذر ماه امسال (‪ ۱۰‬دسامبر) هیئتی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکره در مورد "منشأ آلودگی" در دانشگاه فنی تهران به ایران سفر کنند.