همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل حفاظت به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد تنوع زیستی هامون با هدف راه‌اندازی واحد سگ‌های حافظ محیط زیست در محیط بانی‌های کشور منعقد شد.

به گزارش مهر، علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تفاهم‌نامه همکاری راه‌اندازی واحد سگ‌های حافظ محیط زیست در محیط بانی‌های کشورکه صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد، در مرحله نخست به مدت سه سال و به صورت پایلوت عملیاتی می‌شود.

تیموری افزود: طرح استفاده از سگ‌های حافظ محیط زیست با هدف کاهش درگیری‌های فیزیکی متخلفان با محیط بانان، به حداقل رساندن آسیب‌دیدگی و تقلیل چالش‌ها در حوزه محیط بانی، تقویت روحیه ماموران یگان حفاظت و گارد محیط زیست برای مقابله با شکارچیان متخلف، جبران کمبود نیروی انسانی و ایجاد احساس ناامنی و تشویش ذهنی برای شکارچیان متخلف به مرحله اجرا رسید.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که مرحله نخست طرح پایلوت استفاده از سگ‌های حافظ محیط زیست در سه استان تهران، سمنان و البرز اجرا می‌شود، اظهار کرد: تمامی هزینه‌های اجرای طرح به صورت داوطلبانه و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط بنیاد تنوع زیستی هامون تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه میان اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد تنوع زیستی هامون منعقد شده است و سازمان حفاظت محیط زیست هیچ تعهد مالی در این زمینه نخواهد داشت.

تیموری در خصوص وضعیت نگه‌داری سگ‌ها پس از پایان طرح، گفت: با پایان دوره، تمامی سگ‌ها از جمله سگ‌های مولد به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده می‌شود.