ارکستر سمفونیک سیدنی با همراهی شهرام ناظری قطعاتی از آلبوم موسیقی «آتش در نیستان» را بهار سال آینده در هفته دوستی ایران و استرالیا اجرا می‌کند.

به گزارش همشهري، هفته دوستي ايران و استراليا 7تا 10 ارديبهشت در ملبورن و 14تا 17 ارديبهشت در سيدني در 4بخش اقتصادي، ورزشي، گردشگري و هنري برگزار مي‌شود كه بخش هنري آن به اجراي برنامه‌هايي در حوزه‌هاي سينما، موسيقي و هنرهاي تجسمي اختصاص دارد.

بزرگداشت عباس كيارستمي با نمايش برخي آثار اين فيلمساز فقيد سينماي ايران مهم‌ترين برنامه بخش سينمايي است و در بخش تجسمي چند اثر از استاد محمود فرشچيان به نمايش درمي‌آيد. قرار است فيلم‌هاي برگزيده سي‌و‌پنجمين جشنواره فيلم فجر هم در 2شهر ملبورن و سيدني براي علاقه‌مندان روي پرده برود. بخش موسيقي شامل اجراهاي سنتي و پاپ در هفته موسيقي است كه استادان ناظري و حسين عليزاده قطعاتي از موسيقي ايراني را در استراليا اجرا مي‌كنند.

اجراي گروه موسيقي ليان به سرپرستي محسن شريفيان و اجراي ويژه اركستر سمفونيك سيدني از آلبوم آتش در نيستان با صداي ناظري ديگر بخش ويژه موسيقي است. نشست خبري هفته دوستي ايران و استراليا صبح روز گذشته با حضور سعيد محمدزاده اكبري مديرمسئول هفته دوستي، مسيح ميرحسيني مدير بخش سينما و هنرهاي تجسمي، رقيه حاتمي پورفرشي رئيس انجمن دوستي ايران و استراليا و گلنار وكيل‌گيلاني رئيس فدراسيون چوگان ايران در موزه فرش رسام عرب‌زاده برگزار شد.