همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهمترین تهدید فعلی دشمنان علیه انقلاب و ملت ایران را جنگ نرم آنان در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دانست و بر لزوم هوشیاری در این حوزه‌ها ازسوی مسئولان و مردم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری روز سه شنبه در کنگره رزمندگان استان گلستان که در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، گفت: در این جنگ، دشمنان برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی کرده و سربازان و فرماندهان میانی آنان در داخل کشور نیز آن را اجرا می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی، افزود: هر انقلابی از جمله انقلاب اسلامی، بیشترین لطمه و صدمه را از مخالفان و دشمنان داخلی می‌خورد تا دشمنان بیرونی.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: دشمن اصلی و نخست انقلاب اسلامی و ملت ایران، آمریکا است که قاطبه مردم ایران نسبت به این دشمنی آگاهند و اندک مردمی که دراین خصوص تردید داشتند، در موضوع بدعهدی آمریکا در برجام و مساله هسته‌ای به این باور رسیدند که آمریکا دشمن اصلی است.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با حربه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی به دنبال آسیب زدن به انقلاب بودند که موفق نشدند و امروز با توسل به جنگ نرم درحوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال لطمه زدن به محور انقلاب و وحدت یعنی ولایت فقیه هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: نقش و جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی به عنوان هدایتگر انقلاب و مردم به صراحت مشخص شده و منویات و جهت‌گیری‌های ایشان فصل الخطاب است.

سردار جعفری گفت: متاسفانه امروز عده ای در داخل کشور، مسئول یا غیر مسئول، آگاهانه یا غیرآگاهانه با رفتار و گفتار خود با دشمنان انقلاب در جهت پیروی نکردن از منویات رهبری و بعضا حرکت در جهت خلاف سخنان رهبری، همصدا شده اند.

وی افزود: این عده از دشمنان داخلی وحدت شکن سیاسی هستند که باید آنان را شناخت زیرا حرکت کردن بر خلاف جهت‌گیری‌ها و منویات رهبری انقلاب، لطمه و خسارات زیادی به انقلاب و آرمان‌های آن وارد می‌کند.

سردار جعفری اضافه کرد: تبعیت از رهبری نبایستی فقط در حرف و گفتار باشد بلکه باید در عمل به آن پایبند بود و اصول و مبانی انقلاب را حفظ کرد و در راستای وحدت کلمه که از اصول و مبانی اصلی انقلاب است، حرکت کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فتنه 88 به عنوان نمونه ای از تبعیت نکردن از رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: هدف آن فتنه هشت ماهه که به اعتقاد بنده به عنوان یک کارشناس دفاعی و امنیتی، بسیار خطرناک تر از جنگ تحمیلی هشت ساله بود، از بین بردن و تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری بود.

سردار جعفری با تاکید برضرورت شناخت دشمنان و مخالفان داخلی ولایت فقیه، ادامه داد: اگر می خواهیم شهیدان که ما هرچه داریم به برکت خون آنان است، از ما راضی باشند باید به اصول و مبانی انقلاب پایبند و از محور انقلاب و وحدت یعنی ولایت فقیه دفاع کنیم.

وی همچنین درابتدای سخنان خود با تبریک ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، از انقلاب اسلامی، شهید و شهادت و وحدت کلمه به عنوان سه واژه پر تکرار در سخنان امام راحل و رهبری انقلاب نام برد و به تبیین ارتباط این سه واژه پرداخت.