همشهری آنلاین: ژنرال « میشل عون» رئیس جمهور لبنان در نخستین سخنرانی خود در میان مردم تاکید کرد که برای استقلال و حاکمیت لبنان مبارزه می‌کنیم و به هیچ کشوری دل نمی‌بندیم.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم لبنان در چارچوب برنامه « تبریک مردمی» ظهر یکشنبه در محوطه و خیابان های اطراف کاخ ریاست جمهوری« بعبدا» که این روزها از آن به عنوان « کاخ ملت» یاد می شود، حضور یافتند و ژنرال ميشل عون با حضور در میدان کاخ برای آنان سخنرانی کرد.

ژنرال عون در ابتدای سخنان خود خطاب به مردم لبنان گفت: شما « ملتی بزرگ » بودید اما امروز «ملتی بسیار بزرگ» شده اید.

وی با بیان اینکه « میدان کاخ بعبدا شمار را بخوبی می شناسد و شما همیشه و در سخترین شرایط ملتی وفادار بوده اید»، افزود: امروز عزتمندانه و سربلند می ایستیم زیرا بدست خود وحدت ملی را ایجاد کرده و در مقابل ما مرحله ساختن لبنان قرار دارد.

ژنرال عون با تاکید به اینکه « هدف ما رسیدن به ریاست جمهوری و قدرت نبوده است بلکه هدف ما ساختن لبنان قوی است»، افزود: ساختن لبنان قوی بر مبنای قانون اساسی ممکن خواهد.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که از امروز همه باید به قانون اساسی احترام بگذارند و احدی حق ندارد خارج از سقف قانون اساسی عمل و آن را نقض کند.

وی تصریح کرد: ساختن لبنان قوی با وحدت ملی و ما از امروز برای تقویت آن بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

ژنرال عون با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در لبنان و ریشه کنی آن، گفت: ملت به اجرای طرح هائی در زمینه های آب ، برق، راه ها و محیط زیست نیاز دارد و ما بسرعت برای اجرای موفق این طرح ها اقدام می کنیم.

رئیس جمهوری لبنان افزود: هم مردم لبنان امیدی زیاد واراده ای قوی برای ریشه کنی فساد دارند و ما احدی را از روند مبارزه با فساد استثناء نمی کنیم و نظافت و محیط زیست سالم به لبنان باز می گردد حال هزینه آن هرچه می خواهد باشد.

وی اظهارداشت: ملت لبنان به قوانین احترام می گذارد و بزودی عدالت و نیروهای امنیتی غیرسیاسی را که وابسته به گروه های سیاسی نباشند، خواهند دید.