همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت از تدوین شیوه‌نامه نحوه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی و ایجاد دانشگاه خصوصی در این حوزه خبر داد.

به گزارش مهر، دكتر باقر لاریجانی با بيان اينكه شیوه‌نامه نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آموزش عالی به زودی منتشر می‌شود، گفت: علاقمندان برای ایجاد دانشکده پزشکی خصوصي لازم است ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاري كنند.

معاون آموزشی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره آمایش آموزش عالي برای دانشگاه آزاد، گفت: قرار شده موضوع آمایش دانشگاه آزاد اسلامي در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح و در مورد آن تصمیم گرفته شود.

وی در مورد اینکه اگر آمايش دانشگاه آزاد ذیل آمایش وزارت علوم و وزارت بهداشت قرار گیرد، چه مزيتي ايجاد مي‌كند، گفت: هم به نفع آنها است هم به نفع کشور.

لاریجانی تاکید کرد: مفهومی ندارد که چندین بار آمایش سرزمینی در حوزه آموزش در کشور صورت گیرد. متاسفانه این موازی‌کاری‌ها خوب نیست.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وجود دو آمایش واحد در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تبعیت دانشگاه آزاد از آنها باعث می‌شود کنسرسیوم‌های علمی راه بیافتد و حوزه‌های علمی در یک جا می‌توانند بهتر با هم کار کنند.