همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش از درخواست از وزارت اطلاعات و دادستانی برای ورود به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: مدت عضویت اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان منقضی شده است.

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی در خصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت 4 نفر از افراد منتسب به این صندوق، اظهار داشت: اگر تخلفی در این خصوص ثابت شود که هنوز ثابت نشده است، برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما منافع معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان است.

فانی در واکنش به این جمله كه «شما قبلاً از عملکرد این صندوق حمایت کرده‌اید»، گفت: بنده همیشه در صحبت‌هایم گفته‌ام که ما از نهادهای نظارتی مانند وزارت اطلاعات و دادستانی خواهش کرده‌ایم در این خصوص کمک کرده و آن را بررسی کنند.

وی تأکید کرد: به هر جمع بندی که در این خصوص برسیم یقیناً عمل خواهیم کرد و خط قرمز ما منافع فرهنگیان در صندوق ذخیره است البته هنوز چیزی ثابت نشده و هر چه هست در حد اظهار نظر افراد است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر اعضای هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: مدت عضویت هیأت مدیره و مدیرعامل این صندوق دو سال است که در اسفند سال گذشته که جلسه هیأت امنا برگزار شد، آن دو سال منقضی شده است و به طور طبیعی می توانیم نسبت به ترمیم اعضای هیأت مدیره اقدام کنیم.