همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با اعلام اینکه مساله نفوذ جدی‌تر و اساسی‌تر از گذشته شده است، ادامه داد: نیروهای موثر در عرصه مقابله با نفوذ باید طرحی دانش بنیان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود علوی ظهر پنجشنبه در سیزدهمین همایش دادستان های عمومی و انقلاب و نظامی کشور، روسای کل دادگستری ها و سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: اسلام در پی حاکم شدن امنیت روانی توام با نشاط به عنوان یکی از ضرورت های جامعه اسلامی است‎.

وی افزود: رسالت حکومت و نظام اسلامی تامین امنیت و احساس آن در جامعه است تا تمامی تهدیدها و آسیب‌ها را برطرف کند و سلب امنیت را که زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌ها است از بین ببرد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: هر حرکتی از جمله ورود به حریم شخصی افراد و مانند آن که این امنیت را سلب کند، خلاف شرع اسلام است.

وی در ادامه گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است، همکاری دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف امنیتی، نظامی و اطلاعاتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است تا آنجا که طی سال‌های اخیر این همدلی، همزبانی و هم افزایی بین دستگاه‌های موثر بر امنیت قابل توجه بوده است.

علوی عنوان کرد: این همدلی به گونه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نسبت به آن ابراز رضایت داشته و بر تداوم و توسعه آن تاکید کرده‌اند و همچنین هم افزایی در عرصه نظارت موجب شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها و برنامه‌ریزی اصولی و مدیریت منسجم می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مساله نفوذ جدی‌تر و اساسی‌تر از گذشته شده است، ادامه داد: وزارت اطلاعات با همکاری دستگاه قضا و سایر نیروهای موثر در این حوزه با هوشمندی، مطالعه و دقت نظر در عرصه مقابله با نفوذ باید طرحی دانش بنیان داشته باشد.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: منابع نفوذ، روش‌ها، پوشش‌ها و مقاصد نفوذ باید شناسایی و راههای مقابله با آن‌ها باید با حساسیت و دقت زیادی بررسی و محاسبه شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اطلاعات و نفوذ دشمن از طریق تخلیه تلفنی صورت می گیرد که باید نسبت به این امر حساسیت و توجه کافی داشته باشیم، گفت: فضای مجازی هم از دیگر مسیرهای نفوذ دشمن است که باید با برخورد و مدیریت صحیح از این موضوع به عنوان یک فرصت برای کشور بهره‌مند شویم.

علوی بیان کرد: نحوه برخورد با عناوین مجرمانه و استفاده ابزاری از اعمال مجرمانه برای برخورد با هدف‌های سیاسی از دیگر آسیب‌های دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در این راستا باید برخوردها واقعی باشند و با عناوین مجرمانه واقع بینانه و واقع گرایانه برخورد شود تا آسیب ها به حداقل برسند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: عملیات روانی علیه دستگاه قضا با این هدف که آنان را به صدور احکام دلخواه وادار کنند از دیگر تهدیدات دستگاه قضا است که هیچ فرد حقیقی و یا حقوقی حتی دستگاه‌های حاکمیتی حق ندارند دستگاه قضا و قضات را برای صدور رای مورد نظر تحت فشار قرار دهند.

وی گفت: احکام صادره باید خداپسندانه و شرعی باشند و از دایره عدالت خارج نشوند زیرا رضایت خداوند بر هر رضایتی ارجح است.

علوی با بیان اینکه تدابیر باید در چارچوب شرع مقدس اسلام باشند، افزود: اقدام خلاف شرع جواب نمی‌دهد و کار اطلاعاتی نیز در چارچوب احکام شرع و رعایت موازین اخلاقی نتیجه مطلوبی را به دنبال دارد.

وی توسعه تهدیدات اعتقادی را از دیگر مباحث نفوذ دانست و گفت: نفوذ در قالب ترویج مسیحیت تبشیری ، فرقه‌های نو ظهور و مانند آن از سوی دشمن پیگیری می‌شود.

‎وزیر اطلاعات بیان کرد: تهدیدهای تروریستی از دیگر محورهای مورد توجه دشمن است که با همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دشمنان، این ملت و نظام با اشراف کامل اطلاعاتی وزارت اطلاعات و همکاری دستگاه‌های قضایی این موضوع را مهار کرده‌اند و حتی یک مورد عملیات تروریستی موفق در کشور نداشته‌ایم.