همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، از موافقت این کمیسیون با تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد و گفت: نامه کمیسیون درباره منصرف نشدن متقاضیان استیضاح فانی نیز به هیات رئیسه ارسال شد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: در رابطه با این صندوق و بانک سرمایه که وابسته به آن است، مباحث مختلفی مطرح بوده که از جمله آنها می‌توان به شایعه مفقودی سه هزار میلیارد تومان از سرمایه صندوق اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به این حواشی، تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به اتفاق آرا در کمیسیون تصویب و قرار شد از ابتدای تأسیس صندوق، همه مسائل مو به مو و شفاف بررسی شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: این حق یک میلیون معلم است و قرار نیست سرمایه دوران بازنشستگی آنها مورد سوءاستفاده برخی‌ها قرار بگیرد یا حیات‌خلوت عده‌ای شود.

سلیمی گفت: با توجه به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون، در گام بعدی هیأت تحقیق و تفحص شامل تعدادی از متقاضیان تحقیق و تفحص و نمایندگان مد نظر هیأت رئیسه مجلس تشکیل می‌شود تا کار را شروع کنند. البته مدت زمان انجام تحقیق و تفحص مشخص نیست و بستگی به جزئیات کار دارد.

وی همچنین درباره سرانجام طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه از ۵۸ نفر امضاکننده استیضاح آقای فانی، فقط ۱۸ نفر امضای خود را پس گرفته‌اند و ۴۰ نفر همچنان اصرار دارند و جلسات متعددی نیز تشکیل شده است، امروز جمع‌بندی نهایی صورت گرفت و نامه کمیسیون درباره منصرف نشدن متقاضیان استیضاح به هیأت رئیسه مجلس ارسال شد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، هیأت رئیسه مجلس باید استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد.