همشهری آنلاین: مهندس جهانگرد با تاکید بر این که در اجرای پروژه ملی اطلاعات در راه صحیحی گام برداشته شده گفت: طراحی شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل انجام گرفته و در هفته دولت موفقیت های حاصل از انجام این پروژه خطیر اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ مهندس نصرالله جهانگرد در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، با بیان این که این سازمان برای روشنگری و مبادله اطلاعات و تنویر افکار عمومی تلاش بیشتری خواهد کرد افزود:

با تلاش جامعه خبری به عنوان یک بازوی توانمند بخشی از توفیقات فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ثبت شده و از سوی دیگر با نقد های منصفانه ضعف های خود را شناخته و برای برطرف کردن آن تلاش کرده‌ایم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره قبل به سمت انحلال و ضمحلال هدایت شده بود و به سمت محو شدن می رفت اما در دولت تدبیر و امید یکی از اقدامات اساسی صورت گرفته برگرداندن پیکر بندی اصلی وزارت در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی افزود: در دوره جدید پیکربندی صحیحی در حوزه ارتباطات شکل گرفت و این نشان می دهد که این بخش نیاز به مدیریت اجرایی و هماهنگی داشته و دولت در وزارت ارتباطات کارنامه قابل توجهی داشته است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این وزارتخانه افزود: نیازمند یک مدیریت اجرایی در مرکزیت این بخش بودیم و با توجه به تاثیرگذاری بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور ، هماهنگی و اتخاذ تصمیات استراتژیک در دستورکار ما قرار داشت.

وی گفت: مسوولیت طراحی شبکه ملی اطلاعات برعهده ما قرار داشت و ما به عنوان پیشانی این طرح وارد شدیم اما هم اکنون با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات ایران،در فاز اجرا و استقرار، شرکت زیر ساخت و اپراتور ها اجرای این پروژه را برعهده گرفته اند.

جهانگرد تصریح کرد: افق پیش روی آینده در کشور نهادی برای مدیریت دولت الکترونیک نیاز دارد و مراکز داده به عنوان بازوی اجرایی در انجام این مهم این بخش را یاری می رسانند.

وی در خصوصی فعالیت های این سازمان به تلاش برای گسترش کسب و کار های نوین در کشور اشاره داشت و افزود: با راه اندازی نسل سوم و چهارم درکشور این بخش رونق گرفته است.

جهانگرد ادامه داد: در سال پیش رو تلاس داریم کیفیت و کمیت خدمات تولید شده را گسترش دهیم تا پایه گذاری صحیحی در این بخش استراتژیک شکل گیرد.

وی در پایان این نشست یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشته و از خداوند شادی روح آنان را مسالت کرد و به آنان رسیدن به مقام والای شهادت در انجام این وظیفه خطیر را تبریک گفت.