همشهری آنلاین: مشکل بسیاری از کاربران با ساعت‌های هوشمند این است که این ساعت‌ها هم‌اندازه قیمتشان یا به اندازه انتظاری که از آنها می‌رود، هوشمند نیستند.

براساس گزارش CNN، شركت Mobvoi به سختي در تلاش است تا اين مشكل را رفع كند. شايد نام اين شركت آشنا نباشد، اما Mobvoi شركت هوش مصنوعي يك ساله‌اي واقع در پكن است كه با پشتيباني شركت گوگل در زمينه توليد گجت‌هايي از قبيل ساعت‌هاي هوشمند فعاليت دارد. در حقيقت به گفته ژاي‌في لي مدير اين شركت اولين ساعت هوشمند Mobvoi كه تيك‌واچ نام داشت پرفروش‌ترين ساعت هوشمند آنلاين در چين به شمار مي‌رود.

اكنون ساعت جديد شركت با نام تيك‌واچ 2 رونمايي شده‌ و در وب‌سايت Kickstarter در دسترس كاربران سرتاسر جهان قرار خواهد گرفت. اين ساعت تركيبي از ارزان‌قيمتي ساعت هوشمند Pebble و ويژگي‌هاي ساعت هوشمند سامسونگ رادارد، ساعت هايي كه هردو در سال 2015 در ميان برترين‌هاي جهان بودند.

تيك واچ 2 كه در ابتدا با قيمت 99 دلار عرضه خواهد شد،‌از قابي لمسي،‌ نمايشگر OLED و 1.4 اينچي، يك ميكروفون و بلندگو و شارژر بي‌سيم برخوردار است. اين ساعت همچنين از يك حسگر نوري ضربان قلب، شتاب‌سنج، GPS و ژيروسكوپ برخوردار است تا بتواند فعاليت‌هاي ورزشي كاربر را كنترل كند.

تفاوت  Gear S2 سامسونگ با اين ساعت مقاومت بيشتر ساعت سامسونگ در برابر آب و قيمت 200 دلاري آن در برابر قيمت 99 دلاري تيك‌واچ2 است. تيك‌واچ2 از سيستم‌عامل تيك‌ور بهره برده‌است كه برپايه اندرويد ساخته شده‌است و مي‌تواند با سيستم‌هاي اندرويدي و iOS سازگار شود. از مهمترين ويژگي‌هاي اين ساعت دستيار صوتي آن است كه كاربري بسيار ساده اي داشته و امكان ترجمه سريع را فراهم مي‌آورد. همچنين اين ساعت مي‌تواند اطلاعات مورد نياز كاربر را در صورت درخواست وي با صداي بلند بخواند.

ساعت جديد اين شركت در كمتر از يك روز با سقف پيش‌فروش 50 هزار دلاري مواجه شده است و زماني كه طرح پيش‌فروش در وب‌سايت Kickstarter به پايان برسد،‌قيمت دو مدل از اين ساهت به 199 دلار رسيده و قيمت مدل‌هاي استيل و بند‌چرمي اين محصول نيز به 249 و 299 دلار خواهد‌رسيد.