۱۳ سال پس از موفقیت تجاری «در جست‌وجوی نمو» یا همان «یافتن نمو» که در نهایت به کسب نخستین جایزه آکادمی اسکار در بخش انیمیشن انجامید، قسمت دوم این فیلم موفق در ۴۳۰۵سینمای منطقه آمریکای‌شمالی روی پرده رفت و با بیش از ۱۳۶میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین اکران افتتاحیه یک انیمیشن را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش همشهري، «يافتن دُري» كه همزمان با آمريكا و كانادا در 29بازار بين‌المللي هم به نمايش درآمده، از اكران جهاني، 50ميليون دلار به‌دست آورده تا مجموع فروش آن در هفته اول به رقم 186ميليون دلار برسد. اين فيلم كه توليد استوديوهاي ديزني و پيكسار است، در چين حدود 18ميليون دلار و در استراليا كمي كمتر از 8ميليون دلار فروخت تا در اين 2كشور تاريخ‌ساز شود. فروش آن در آرژانتين حدود 4ميليون دلار بود كه پايين‌تر از «دانشگاه هيولاها» قرار گرفت.

پيكسار كه سال گذشته با «دايناسور خوب» يكي از معدود شكست‌هاي تجاري تاريخ خود را تجربه كرده بود، با يافتن دُري به روزهاي خوب «داستان اسباب‌بازي»، «شركت هيولاها»، «راتاتويي»، «شگفت‌انگيزها» و «بالا» بازگشت. داستان تلاش ماهي كوچولوي فراموشكار و حواس‌پرت براي يافتن پدر و مادر خود ركورد 127ميليون دلاري سال 2007«شرك3» را هم شكست و موفق‌ترين انيميشن تاريخ در اكران افتتاحيه لقب گرفت. ضمن اينكه پس از ركورد 209ميليون دلاري «دنياي ژوراسيك» در سال گذشته، نام خود را به‌عنوان دومين ركورد ‌ماه ژوئن ماندگار كرد.

دومين فيلم پرفروش اين هفته در بازار آمريكا و كانادا، «اطلاعات مركزي» با بازي دواين جانسن (راك) و كوين هارت بود. اين كمدي اكشن كه با بودجه 50ميليون دلار ساخته شده، در 3508سينما رقمي در حدود 35ميليون دلار فروخت و در هفته حكمراني انيميشن پيكسار، گليم خود را از آب بيرون كشيد. «احضار روح2» كه هفته گذشته صدرنشين جدول فروش بود، اين هفته بيش از 60درصد تماشاگرانش را از دست داد و با 16ميليون دلار در رده سوم ايستاد. فيلم شكست‌خورده «واركرافت» هم در دومين هفته اكران فقط 7ميليون دلار فروخت.