تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: دبیرخانه شورای‌عالی بیمه تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ را دیروز ابلاغ کرد.

به گزارش فارس، محمد جهانگيري افزود:‌ شنبه از سوي معاون اول رئيس‌جمهور تعرفه‌هاي درماني سال 95 ابلاغ شد و ديروز دبيرخانه شوراي‌عالي بيمه آن را براي اجرا ابلاغ كرده است. البته تعرفه‌ها براي مؤسسات بيمه از 95/1/1 لازم‌الاجراست و از اين تاريخ بايد به پزشكان و مؤسسات پرداختي داشته باشد. وي ادامه داد: بر اين اساس نرخ ويزيت در بخش دولتي و خصوصي 15درصد رشد كرده به‌طوري كه ويزيت پزشك عمومي از 19به 22هزار تومان افزايش يافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ريزي نظام پزشكي گفت: ويزيت پزشك متخصص از 30به 34500هزار تومان و ويزيت فوق‌تخصص از 38به 43هزار تومان افزايش يافته است. جهانگيري تصريح كرد: هزينه هتلينگ در بخش دولتي 23درصد و در بخش خصوصي 16درصد رشد كرده به اين ترتيب در بخش دولتي از 108به 133هزار تومان و در بخش خصوصي از 310 به 360هزار تومان افزايش يافته است. وي گفت: هزينه حق‌العمل‌ها كه با ضريب K محاسبه مي‌شود، در بخش خصوصي و دولتي 5درصد رشد كرده به‌طوري كه در بخش خصوصي از 38 به 40هزار تومان و در بخش دولتي از 8800 به 9240تومان افزايش يافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ريزي نظام پزشكي گفت:‌خدمات پاراكلينيك نيز با توجه به نرخ تورم در بخش خصوصي 12درصد رشد كرده و تمام اين نرخ‌هاي اعلام شده در بخش سرپايي و بستري به تصويب رسيده و فقط نرخ هتلينگ و ويزيت در اولويت افزايش مناسبي قرار گرفته است. جهانگيري درباره برخي از پزشكان كه از ابتداي فروردين نرخ ويزيت را افزايش داده‌اند نيز گفت:‌ اكنون بايد دريافتي براساس اين قانون باشد، اگر پزشكي بالاتر گرفته بايد تعديل كند و آنهايي كه قانون را رعايت كرده و اخلاق مدار بوده‌اند بايد از اين پس اين نرخ‌ها را رعايت كنند چون اين قانون است.

  • هرمعاينه بايد چند دقيقه باشد؟

معــاون درمان وزارت بهداشــت مي‌گويــد: اســتاندارد ويزيت در پزشكي مصوبه تعرفه سال94 هيأت‌وزيران براي پزشــكان عمومــي 15دقيقه، پزشــكان متخصــص 20دقيقه، پزشــكان فوق‌تخصص 25دقيقه و روانپزشــكان 30دقيقه تعيين شده اســت. محمد آقاجاني مي‌افزايد: اين مصوبه به همه مراكز درماني ابلاغ شده است.