تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

جیمز کامرون در جمع هزاران نفر از دوستداران سینما در گردهمایی سالانه سینماکان در سن‌دیگو از برنامه خود مبنی بر ساختن ۴ دنباله دیگر برای پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما خبر داد.

به گزارش همشهري، فيلم سه‌بعدي «آواتار» سال 2009روي پرده سينماهاي جهان رفت و با 2ميليارد و 800ميليون دلار تا امروز در صدر جدول پرفروش‌ها قرار دارد. كامرون ابتدا قصد داشت يك دنباله براي آواتار بسازد و آن را سال 2014 اكران كند اما پروژه طبق برنامه پيش نرفت و حالا خبر مي‌رسد كه 4قسمت بعدي اين فيلم به‌ترتيب در روزهاي پاياني سال‌هاي 2018، 2020، 2022 و 2023 به نمايش درمي‌آيند. سم ورثينگتن و زو سالدانا بازيگران نسخه اصلي آواتار پيش‌تر براي بازي در 3 قسمت ديگر آواتار قرارداد امضا كرده بودند و گفته مي‌شود كامرون قصد دارد بخش‌هايي از فيلم‌هاي تازه را زير آب فيلمبرداري كند.

آواتار نخستين فيلم داستاني كامرون پس از «تايتانيك» بود كه ركورد فروش آن را شكست و پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما شد. فيلم 161دقيقه‌اي و 250ميليون دلاري آواتار داستان تلاش انسان براي چپاول منابع طبيعي سياره‌اي بيگانه به نام پاندوراست. در اين ميان يك تفنگدار سابق به ياري بيگانه‌ها مي‌آيد و به آنها در برابر هجوم انسان‌ها كمك مي‌كند. اين فيلم در 9رشته نامزد دريافت جايزه اسكار بود و جوايز 3رشته فني را به‌دست آورد. سيگورني ويور، جيوواني ريبيسي و ميشل رودريگز ديگر بازيگران آواتار بودند.