همشهری آنلاین: سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت:در حال حاضر به دلیل پایین بودن تعرفه های تلفن ثابت بین ۵ تا ۷ تا میلیون خط تلفن هیچ کارکردی ندارد.

داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران، در گفتگو با ايلنا گفت: شرکت مخابرات12 سال است که درخواست افزایش تعرفه تلفن ثابت را دارد و برای سال جدید نیز پیشنهاد‌های سال قبل را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده‌ایم و به نظر نمی‌رسد این سازمان مخالف این موضوع باشد.

او افزود: واقعیت این است که به دلیل پایین بودن تعرفه‌های تلفن ثابت بین 5 تا 7 تا میلیون خط تلفن هیچ کارکردی ندارد، نگهداری و توسعه این خطوط مستلزم حداقل دریافتی از مشترکین است، پیشنهاد به سازمان تنظیم مقررات به این صورت است که یا آبونمان و تعرفه تغییر کند و یا اینکه مشترکان یک مبلغ مشخصی را پرداخت کرده تا بدون محدودیت مکالمه درون شبکه داشته باشند،این تقاضا به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است که امیدواریم مورد توجه قرار گرفته و تصویب شود.

زارعیان در خصوص میزان بدهی و طلب شرکت مخابرات بیان داشت: شرکت‌های بزرگ هم بدهکار و هم طلبکار هستند، بخشی از بدهی‌های زیرساخت پرداخت شده است و باز هم بدهی وجود دارد که به تدریج پرداخت خواهد شد،از طرفی شرکت مخابرات بیش از 1300 میلیارد تومان از مشترکین دولتی و خصوصی طلب دارد، درحال ارائه یکسری راه حل‌های تشویقی هستیم تا توان پرداخت هزینه‌های شرکت و پرداخت بدهی‌های این شرکت را داشته باشیم.

او افزود: در تاریخ 24 فروردین مجمع شرکت مخابرات برگزار خواهد شد که بحث افزایش سرمایه، تکمیل هیات مدیره و اصلاح اساسنامه را در این مجمع پیگیری خواهیم کرد، در این مجمع باید نمایندگان دولت معرفی شوند چراکه به دلیل عدم حضور از هیات مدیره خارج شدند و امیدواریم که این نمایندگان در این جلسه معرفی شوند.