همشهری آنلاین: سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر، پایش آنلاین می‌شود.

وحيد رحمتي افزود: براي اينكه ارزيابي دقيق‌تر و بهنگامي از وضعيت ايمني و سلامت مسافران نوروزي در تعطيلات نوروز داشته باشيم، جمعيت هلال احمر، تصميم گرفت تا سامانه پالايش آنلاين را راه اندازي كند.

مدير كل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر البته اين نكته را هم گفت كه سامانه پايش آنلاين جمعيت هلال احمر، طرح ملي امداد و نجات جمعيت هلال احمر را هم پوشش مي‌دهد و كيفيت اين طرح را هم به طور مستمر رصد مي‌كند تا ميزان رضايتمندي مردم را از خدمات ارائه شده ابتدا شناسايي و بعد ارزيابي كند.

او گفت: به اعتقاد من،‌ ارزيابي برنامه‌ها در جلب مشاركت مردم و همچنين ميزان رضايتمندي آنها بسيار اهميت دارد و قطعا ميزان رضامندي مردم را افزايش مي‌دهد. با ارزيابي برنامه‌‌ها، قوت‌هاو ضعف‌ها شناسايي مي‌شود.

رحمتي درعين حال تاكيد كرد كه براي اولين بار فرماندهي عمليات طرح‌هاي امداد و نجات و همچنين ايمني و سلامت مسافران نوروزي جمعيت هلال احمر، امسال به صورت واحد و در ستاد مركزي جمعيت هلال احمر صورت مي‌گيرد.

سخنگوي جمعيت هلال احمر خاطر نشان كرد: به منظور بهره‌مندي بيشتر مردم از خدمات جمعيت هلال احمر، امسال در طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي، 20 هزار جوان داوطلب، مشاركت مي‌كنند و آماده خدمات رساني به مردم هستند.

به گفته رحمتي، جوانان داوطلب جمعيت هلال احمر در تمام مبادي ورودي و خروجي شهرها حضور دارند.

مدير كل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، بر مردمي بودن فعاليت هاي هلال احمر تاكيد كرد و گفت: آن چيزي كه جمعيت‌هاي هلال احمر، و صليب سرخ را مردمي كرده است، فعاليت‌هاي داوطلبانه مردم  است.

مدير كل روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، همچنين از افزايش 4 درصدي ظرفيت امداد و نجات از لحاظ نيروي انساني و تجهيزات  در ايام نوروز،  هم خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه با اين ميزان افزايش، ميزان خدمات ارائه شده اين جمعيت و بدنبال آن رضايتمندي مردم،‌نيز از خدمات هلال احمر افزايش يابد.

 رحمتي تاكيد كرد: در جمعيت هلال احمر، نيروهاي داوطلب مردمي در كنار نيروهاي رسمي، ابتدا آموزش‌هاي لازم را فرامي‌گيرند و سپس به ارائه خدمت به مردم مي‌پردازند.

  • طرح ملي فرشتگان رحمت جمعيت هلال احمر

سخنگوي هلال احمر در بخش ديگري از سخنان خود از طرح ملي فرشتگان رحمت اين جمعيت هم سخن گفت و اينكه جمعيت هلال احمر همواره و هميشه از افرادي كه در انجام كارهاي انسان دوستانه و خير خواهانه پيش قدم هستند، استقبال و حمايت مي‌كند.

رحمتي افزود: جمعيت هلال احمر، با ايجاد طرح ملي فرشتگان رحمت، از مردم با هر توان و توانايي كه دارند دعوت كرده و مي‌كند كه در آستانه فرارسيدن سال نو، امسال هم به خانواده‌هاي نيازمند كمك كنند.

او گفت : در طرح ملي فرشتگان رحمت ، ابتدا جمعيت هلال احمر، نيازمندان واقعي را شناسايي مي‌كند و سپس با نظارت و حضور خود آنها، بسته هاي غذايي و حمايتي را به دست نيازمندان، مي‌رساند.

  • برنامه نشان مهرباني

رحمتي از ضرورت ترويج و گسترش بيشتر فرهنگ مهرباني و فداكاري گفت و اينكه ترويج فرهنگ مهرباني، ميزان آسيب‌هاي اجتماعي را به هر ترتيب كاهش مي‌دهد.

سخنگوي جمعيت هلال احمر خاطر نشان كرد: جمعيت هلال احمر، مكاني براي تبلور مهرباني و فداكاري است چرا كه در هلال احمر افراد از هر طبقه و هر صنف، بدون مزد و منت و بي هيچ بهانه اي به طور داوطلبانه، به امر خدمت رساني به مردم مشغول هستند.

مدير كل روابط عمومي جمعيت هلال احمر، گفت: امسال هم برنامه نشان مهرباني را تهيه و از فداكاري‌هاي داوطلبان جوانان، امداد گران و پبشكسوتان برتر هلال احمر، تقدير مي كنيم . اين برنامه به مدت 15 روز در نوروز 95 از شبكه يك سيما به روي آنتن خواهد رفت.