همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: گزارش بسته بندی اشتباه داروی هپارین به وزارت بهداشت ارائه شد و بلافاصله دستور جمع آوری آن از بازار صادر و اکنون این دارو از شبکه داروخانه ای کشور خارج شده است.

به گزارش ايرنا، رسول دیناروند، افزود: طی چند روز گذشته گزارشی مبنی بر بسته بندی اشتباه داروی هپارین در جعبه‌داروی‌ رانیتیدین به وزارت بهداشت گزارش شد که مربوط به شرکت داروپخش بود.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت آن، موضوع بررسی و پس از تایید گزارش، دستور جمع آوری سریع آن از بازار صادر شد و اکنون این دارو از داروخانه های کشور جمع آوری شده است.

پیش از این نیز اکبرعبداللهی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود: این اشتباه مختص یکی از شرکت های دارویی بوده که به اشتباه، دارویی در بسته داروی دیگر قرار گرفته و جابجایی دارویی صورت گرفته است.

به گفته وی این گونه خطاها از نوع خطاهای معمول در شرکت‌های دارویی بوده و عمدی در کار نبوده بلکه سهوا اتفاق افتاده است.
عبداللهی اصل گفته بود: هنگام بروز این خطاها، نهادهای ناظری مانند سازمان غذا و دارو متولی هستند و پس از اطلاع رسانی به سرعت با شرکت متخلف برخورد می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: اگر تزریق اشتباهی این دارو برای بیماران صورت گیرد برای سلامت بیمار خطرناک است.

عبداللهی اصل گفت: کادر درمانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ویژه افرادی که کار تزریقات را انجام می‌دهند در خصوص اشتباه جابجایی دارو در بسته ها، اطلاع رسانی شده اند.