همشهری آنلاین: استاندار کرمان با اشاره به اعلام وضعیت زرد در رابطه با شیوع بیماری آنفلوانزا گفت: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی و مهدکودک‌های استان کرمان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفدهم و هجدهم آذر تعطیل است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس H1N1 افزود: یکشنبه هفته آینده روز جدی کاری است.

روزهای پنجشنبه نوزدهم آذر مصادف با 28 صفر و شنبه بیست و یکم آذر همزمان با 30 صفر تعطیل رسمی است.

استاندار کرمان گفت: تعطیلی مدارس به مدت دو روز برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در کل استان اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد بحران تنها در زمان وقوع بحران نیست بلکه ستاد بحران برخی اوقات برای جلوگیری از مسائل بحرانی احتمالی انجام می شود.

وی گفت: در زمان احتمال بروز سیل نیز ستاد بحران برای جلوگیری از سیل برگزار شد که بخشی از اقدامات بسیار مفید حاصل شد و از بروز بسیاری از خسارت ها جلوگیری کرد.

رزم حسینی اظهار کرد: از زمان احتمال شیوع این بیماری در هر هفته یک جلسه ستاد بحران تشکیل شده است و این کار به منظور پیشگیری و درمان این بیماری صورت گرفت.

وی افزایش آنفلوانزا در استان کرمان را عادی دانست و گفت: اگر ما شفافیت داشته باشیم، رسانه ها که مسئولیت اطلاع رسانی شفاف را دارند در حوزه عمل به وظایف خود اقدام می کنند و اطلاعات لازم به جامعه ارائه می شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: دغدغه ای نداریم که بخواهیم آمار را غلط بدهیم و در این رابطه به آموزش، اطلاع رسانی و بیان حقایق درباره بیماری تاکید داریم.

وی گفت: رسانه ها در این زمان باید با حساسیت مطالب را به جامعه انتقال داده و در حوزه آموزش و پیشگیری نیز به وظیفه اساسی خود عمل کنند.

رزم حسینی افزود: در حوزه مسائل روانی جامعه به هر میزان که اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم انجام شود، آرامش روانی بیشتری در جامعه حاصل می شود.

وی گفت: اعلام وضعیت زرد در استان کرمان به دلیل احتیاط بوده است. تاکنون 28 نفر در استان کرمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.