طعمه باند سرقت، زن جوانی بود که سر راه مرد بنزسوار قرار گرفت تا با بیهوش‌کردن او دست به سرقت میلیونی از خانه او بزند.

چند وقت پيش مردي به اداره پليس رفت و مدعي شد كه زني با بيهوش‌كردن او دست به سرقت اموالش زده است. او گفت: زن جوان و كم سن و سالي در يكي از خيابان‌هاي پايتخت سوار ماشينم شد و گفت كه از شهرستان به تهران آمده است. او پيشنهاد داد كه براي استراحت به خانه‌ام بيايد كه من هم قبول كردم. وي ادامه داد: وقتي به خانه رسيديم او شربت ليمو درست كرد كه پس از نوشيدن آن بيهوش شدم و وقتي به‌هوش آمدم زن جوان از خانه‌ام رفته بود.

آنجا بود كه متوجه شدم او با اين ترفند مرا بيهوش كرده و همه پول، طلا و جواهرات، سكه، لپ‌تاپ، موبايل و دوربين عكاسي گران‌قيمتم را سرقت كرده است. ارزش اموالي كه به سرقت رفته در حدود 30ميليون تومان بوده است.

  • كابوس جنايت

با ثبت اين شكايت تيمي از مأموران پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه34 تهران جست‌وجوي خود را براي شناسايي عاملان اين سرقت 30ميليون توماني شروع كردند تا اينكه از طريق رديابي‌ها و شگردهاي پليسي مخفيگاه زن جوان را در جنوب تهران شناسايي كردند و او را در عملياتي غافلگيرانه به دام انداختند. اين زن وقتي فهميد كه دوربين‌هاي مداربسته محل سكونت شاكي تصوير او را ثبت كرده‌اند اعتراف كرد كه نقشه سرقت را با همدستي 3پسرجوان اجرا كرده است.

اين زن 23ساله گفت: به‌علت مشكلات مالي با همدستي پسراني كه آنها را مي‌شناختم باند سرقت تشكيل دادم. قرار شد من سر راه رانندگان خودروهاي مدل بالا به‌عنوان طعمه قرار بگيرم. پس از آن قرص‌هاي خواب‌آور را به‌صورت پودر كرده و داخل قوطي ريختم. وقتي وارد خانه مرد جوان شدم آن را در آبميوه حل كردم. او پس از نوشيدن آن بيهوش شد و من در اين فرصت به جست‌وجو در خانه پرداختم و توانستم اموال قيمتي را سرقت كرده و داخل چمدان كوچكي قرار دهم. از سويي همدستانم مقابل خانه منتظرم بودند كه من بعد از سرقت از خانه خارج شده و فراري شديم.

وي ادامه داد: در اين مدت مرتب كابوس مي‌ديدم براي همين چمداني را كه اموال مسروقه داخلش بود، در كمد خانه پنهان كرده و اجازه ندادم همدستانم به آن دست بزنند. چرا كه تصور مي‌كردم مرد جوان بر اثر قرص‌هاي زيادي كه در آب حل كردم، كشته شده است. در اين مدت واقعا كابوس جنايت لحظه‌اي رهايم نمي‌كردم و آنقدر عذاب وجدان داشتم كه فكر مي‌كردم دست به قتل زده‌ام.بعد از اعترافات اين زن جوان، مأموران همدستان وي را دستگير كردند و از سويي چمداني كه اموال مسروقه داخل آن بود، كشف و به شاكي تحويل داده شد. همچنين اعضاي اين باند براي انجام تحقيقات بيشتر و شناسايي شاكيان احتمالي در اختيار مأموران پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

  • شگرد تكراري

قرار گرفتن بر سر راه خودروهاي مدل بالا شگردي قديمي براي سرقت از مردان پولدار است كه با وجود هشدارهاي پليس هنوز هم جواب مي‌دهد و قربانيان زيادي گرفته است. جالب اينكه بسياري از مالباختگان از ترس آبروريزي حاضر به شكايت نشده و همين موجب مي‌شود كه اين دسته از متهمان با خيال راحت به جرم خود ادامه دهند.

در حادثه‌اي مشابه كه ارديبهشت‌ماه امسال رخ داد زني جوان براي آزاد كردن شوهرش از زندان با يك زوج همدست شد تا با اين شگرد تكراري دست به سرقت از رانندگان خودروهاي مدل بالا بزند. اين زن پس از اينكه بر سر راه خودروها قرار مي‌گرفت راننده‌ها را به محلي خلوت مي‌كشاند، جايي‌كه همدستانش با چاقو در آنجا منتظر بودند تا نقشه اخاذي را عملي كنند.

در حادثه مشابه ديگر، زني جوان به‌عنوان طعمه سر راه رانندگان خودروهاي مدل بالا قرار مي‌گرفت و با اغفال آنها پشت فرمان مي‌نشست و فرار مي‌كرد. همين چند روز پيش مأموران زن جواني را به همراه نامزدش دستگير كردند كه با اين شيوه تكراري از مردان پولدار سرقت مي‌كردند. آنها حتي با تهديد طعمه‌هاي خود دست به اخاذي از آنها زده و تهديدشان مي‌كردند كه اقدام به تهيه فيلم سياه كرده و اگر پول به حسابشان واريز نكنند، فيلم را منتشر كرده و آبرويشان را نزد خانواده‌هايشان مي‌برند.