همشهری آنلاین: عربستان سعودی برای سومین بار از بمب نوترونی در بمباران صنعا استفاده کرد. تلاش متجاوزان برای پیشروی به سوی استان مأرب شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «حصاد الیوم»، جنگنده های متجاوز عربستان برای نهمین روز پی در پی و بدون توقف، صنعا پایتخت یمن را زیر بمباران سنگین گرفته اند.

جنگنده های عربستان پادگانهای «النهدین و ضبوة»، دانشکده هوایی، منطقه «بیت زبطان» و نیروگاه برق «حزیز» را در صنعا بمباران کردند.

این در حالی است که شبکه «الیمن الیوم» اعلام کرد: جنگنده های عربستان بمب نوترونی روی منطقه جبل النهدین فرو ریخته اند.

  • حمله متجاوزان در مأرب شکست خورد

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: تلاش متجاوزان برای پیشروی از منطقه صحن الجن به سوی منطقه «حمه المصاریه» در استان مأرب کاملا شکست خورد و نه دستگاه خودروی نظامی متجاوزان نیز منهدم شد.

نیروهای زمینی ائتلاف عربی نخستین بار در تهاجم نظامی در مأرب یمن شرکت کردند.

  • حملات موشکی به مواضع سعودی ها

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه نظامی السودانه در استان جیزان و همچنین ورودی غربی شهر الخوبه عربستان را در این استان آماج حملات موشکی خود قرار دادند.

دهها افسر و سرباز سعودی در حمله نیروهای یمنی به چهار موضع نظامی ارتش سعودی در استان ظهران عسیر و تصرف آن کشته یا زخمی شدند و حدود 20 دستگاه خودروی نظامی آنان منهدم شد. موشکباران پایگاههای نظامی ارتش سعودی در استانهای جیزان و نجران نیز ادامه یافت.

جنگنده های سعودی نیز پس از شکست ارتش سعودی به بمباران مواضع از دست رفته نظامی ارتش سعودی در ربوعه اقدام کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنین به مرکز نظامی المجازه در جیزان و مکان تجمع خودروهای نظامی سعودی در مرکز نظامی الخُوجَرِه در منطقه الخوبه در جیزان تعدادی موشک شلیک کردند و ستونهای دود از این مرکز به هوا برخاست.

یگانهای موشکی نیروهای یمنی استحکامات نظامی ارتش سعودی را در دو منطقه جبل الدود و جَلاح در نزدیکی الخوبه در جیزان با موشک درهم کوبیدند و شماری از نظامیان سعودی در جلاح کشته یا زخمی شدند.

برچسب‌ها