همشهری آنلاین: یک کارشناس محیط‌ زیست گفت: پسماند‌های ساختمانی خطری جدی برای نابودی محیط‌ زیست محسوب می‌شوند و چاره کار پسماند نخاله‌های ساختمانی، بازیافت است.

به گزارش ايسنا، "غلام‌رضا ابدالی" در خصوص پسماندهای ساختمانی اظهار کرد: دفن بی‌رویه و روانه کردن نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی و عمرانی خطر‌آفرین است و خطرات زیست‌محیطی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این ‌که اگرچه پسماند‌های ساختمانی و عمرانی خطرات کم‌تری را نسبت به پسماند شهری برای سلامت مردم و محیط‌زیست دارند اما رها کردن آن محیط‌ زیست را به شدت به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: با وجود این ‌که سالانه هزاران تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود، اگر مدیریت درستی در این حوزه نشود، ضربه‌ جبران‌ناپذیری بر محیط‌ زیست، گیاهان و درختان بلوط استان وارد می‌شود.

این کارشناس محیط‌ زیست ایلام ادامه داد: برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در ایلام سایت جدیدی بعد از تونل "گراب" در کارگروه مدیریت پسماندهای استان در نظر گرفته‌ شده است.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: چاره‌ کار نخاله‌های ساختمانی بازیافت است و هم ‌اکنون دستگاه‌هایی وجود دارند که شن، ماسه، گچ و دیگر زباله‌های ساختمانی را از هم تفکیک و بازیافت می‌کنند.