همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص گفت: امروز خطر بین‌المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از تروریسم نیست و متاسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را به تدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می‌برد و در واقع خطرناک‌تر از تروریسم است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز (شنبه 6 تير) مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تاسف از جنایات تروریستی اخیر گروهک داعش در کشورهای کویت، تونس و محکومیت شدید این اقدامات، افزود: جای نگرانی و تاسف بسیار است که گروهکی به دروغ ادعای مسلمانی و حکومت اسلامی دارد، دستور العملی جدید بویژه در ماه مبارک رمضان برای تشدید خشونت علیه تشیع، گروه خاصی از تسنن و مسیحیان صادر می کند که نمونه تاسف بار را در انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت شاهد بودیم.

وی ادامه داد: نمازگزاران این مسجد مظلومانه در حال سجده مورد حمله تروریستی قرار گرفتند که حدود 30 نفر شهید و 200 نفر زخمی شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: متاسفانه دامنه این جنایت‌ها به تونس و حتی فرانسه هم رسید که البته درفرانسه ابعاد کوچک‌تری داشت ولی سر و صدای سیاسی آن نسبت به کشورهای اسلامی بلندتر بود که خواستار همکاری غرب، اعراب و مسلمان‌ها شدند.

هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی ایران را قربانی اول تروریسم در جهان است دانست و با یادآوری هفتم تیرماه سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 نفر از بهترین شخصیت‌های کشور اعم از وزیر، نماینده مجلس و قاضی، شخصیت‌های روحانی و مسئولان، یاد و خاطره سید این شهدا، شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش را گرامی داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر چند شهادت مظلومانه این عزیزان و سایر شهدای قربانی ترورهای کور در کشور سخت و سنگین بود ولی ضربات موثر و کاری که بعد از این شهادت‌ها به گروه‌های تروریستی به ویژه گروهک منافقین وارد شد، آنها را رسوا و برای همیشه در اذهان مردم منفور و منزوی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به آغاز بررسی و تدوین سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع اشاره کرد و گفت: امروز خطر بین‌المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از تروریسم نیست و متاسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را به تدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می‌برد و در واقع خطرناک‌تر از تروریسم است.

هاشمی رفسنجانی، تهدیدات زیست محیطی از جمله گرم شدن زمین و تلفات انسانی که اخیراً در برخی کشورها از جمله هندوستان شاهد نمونه‌هایی از آن بودیم را خطرناک توصیف کرد و افزود: گرم شدن آب اقیانوس‌ها و شرایط اقلیمی و آلودگی منابع آب، خاک و هوا می‌تواند از جمله دلایل این تلفات باشد.

وی، نابودی منابع آب، خاک، جنگل، هوا و آلودگی محیط زیست در جهان به ویژه ایران را به دلیل تعرّض نابجا و کنترل نشده بسیار خطرناک خواند و تصریح کرد: این منابع متعلق به نسل امروز و فرداهای کشور است.

هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد با دقت و همکاری جدی اعضای مجمع و تصویب سیاست‌های کلی محیط زیست، بتوانیم اقدام مؤثری برای کاهش و کنترل آثار مخرّب زیست محیطی انجام دهیم.

برچسب‌ها