همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با بیان اینکه درست نیست عده‌ای وحدت ملی را خدشه‌دار می‌کنند، گفت: حمله کردن به تیم مذاکره کننده با شعار سال منافات دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در همایش پیشگامان انقلاب اسلامی که به مناسبت گرامیداشت قیام 15 خرداد مردم دشت ورامین در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که نیاز، ایران را به پای میز مذاکره نکشانده بلکه آنان بیش از ما به توافق با ایران نیاز دارند.

وی افزود: همچنین مقتضای دست‌یابی به اقتصادی پویا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی این است که با سایر کشورهای جهان تعامل داشته باشیم، روابط اقتصادی و علمی داشته باشیم و با آنها تبادل تکنولوژی داشته باشیم .

وزیر اطلاعات تأکید کرد: باید موانع برداشته شود تا ایران از موضع اقتدار و استقلال با دیگر کشورها ارتباط داشته باشد. در این مسیر نباید درهای کشور را به روی دیگر کشورهای بست و باید با سایر کشورها نیز تعامل داشت.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نمی‌شود بلکه برای این امر باید برنامه‌ریزی کرد، با جهان روابط بین‌المللی داشت و ضمن حمایت از بخش خصوصی با مفاسد اقتصادی که مانع تولید است مبارزه کرد.

علوی با انتقاد از عملکرد برخی در تضعیف تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: در شرایط حساس نقش منفی بازی کردن، وحدت ملی را خدشه دار می‌کند؛ این که عده‌ای وحدت ملی را خدشه دار می‌کنند درست نیست .

وی گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص حکیمانه‌ترین موضع را اتخاذ کردند که ما مذاکره می‌کنیم تا بگوییم اهل منطق هستیم و ایشان همواره اعلام کرده اند که به مذاکره کنندگان اعتماد دارم.

علوی گفت: مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند که از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنم ولی به طرف مقابل اعتماد نداریم و این مهم را تیم مذاکره کننده استفاده کرده و به طرف مقابل می‌گوید که فصل الخطاب ما مقام معظم رهبری است و آنها هستند که باید اعتماد ملت ایران را جلب کنند .

وزیر اطلاعات تأکید کرد: شرط موفقیت، حفظ وحدت است و این مهمترین اصلی است که نباید آسیب ببیند؛ دشمن هر وقت احساس کرده وحدت ما کم شده، به ما چنگ و دندان نشان داده است.

وی با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند و حمله کردن به تیم مذاکره کننده با شعار سال منافات دارد.