همشهری‌آنلاین: آشنایی با نحوه درمان و اقدامات مراقبتی و همچنین دلجویی از سالمندان و معلولین، از جمله برنامه‌های حضور دانش آموختگان دوره بهیاری ناجا در آسایشگاه کهریزک است.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه کهریزک؛ 120 نفر از دانش آموختگان دوره بهياري ناجا در 3 گروه مختلف با حضور در بخش‌هاي مختلف بستري سالمندان و معلولين، از نزديك با نحوه درمان و اقدامات مراقبتي آنان آشنا شدند. اين دانش آموختگان كه از مجتمع آموزشي معاونت بهداشت ناجا به آسايشگاه كهريزك آمدند ، با ديدار از واحدهاي توانبخشي و مجتمع آموزشي و تحصيلي مددجويان ، از چگونگي برنامه هاي كاري و زندگي ساكنين اين مجموعه اطلاعات جامعي را دريافت كردند.

سرهنگ اباذري مسئول هماهنگي گروه هاي فوق در سخنان كوتاهي به روابط عمومي آسايشگاه كهريزك گفت: باعث بسي خوشحالي و سرافرازي است كه پدران و مادران سالخورده در وضعيتي خوب نگهداري مي شوند . انواع ملزومات درماني بهداشتي برايشان فراهم مي شود و با همين تضمين مي توانند به آساني اين دوره از زندگي را سپري كنند.

وي دلجويي از سالمندان را وظيفه همگاني دانست و تأكيد كرد: كمترين كاري كه از دست ما و جوانان حاضر در اين گروه ها بر مي آيد ، اينست كه كام پدران و مادران اينجا را شيرين كنيم ، به حرفهاي آنان گوش كنيم و با همين توجه كوتاه مدت به آنان بفهمانیم كه ما در نيز در كنارشان هستيم و سلامتي آنها براي ما مهم است.

سرهنگ اباذري هدف از ديدار دانش آموختگان بهياري ناجا را اينگونه بر شمرد: جوانان تحصيل كرده دوره بهياري بايد با وضعيت زندگي سالمندان و معلولين نيز آشنا باشند، از نحوه مراقبت و درمان آنان اطلاع لازم را داشته باشند تا در صورت نياز بتوانند در امر درمان آنان نيز همراهي لازم را به عمل آورند.