همشهری آنلاین: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه صبح امروز هیات رییسه از بحث و بررسی در مورد طرح‌های برخی نمایندگان برای مقابله با مصوبه اخیر سنای آمریکا خبر داد و گفت که بر اساس جمع‌بندی صورت گرفته فعلا نیازی به طرح‌های جدید نیست و طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای که پیش از این فوریت آن در مجلس به تصویب رسیده در دست رسیدگی است.

به گزارش ايسنا، بهروز نعمتی اظهار کرد: در جلسه امروز هیات رییسه طرح‌های برخی نمایندگان برای مقابله با مصوبه سنای آمریکا مورد بحث قرار گرفت و نظر هیات رییسه این بود که این موضوع یک موضوع ملی است که هم باید کار کارشناسی در مورد آن انجام شود و هم منافع ملی در نظر گرفته شود و همه مراحل کار پیش‌بینی شود.

وی افزود: بر اساس نظر هیات رییسه واکنش مجلس شورای اسلامی به مصوبه سنا باید با تعامل بین همه جریانات سیاسی مجلس، فراکسیون‌ها و در چارچوب سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری و با در نظر گرفتن مصالح ملی ساماندهی شود که قدم اول در این زمینه بیانیه بیش از 200 نماینده بود که روز گذشته به امضای تمام نمایندگان حاضر در مجلس رسید و در صحن علنی مجلس قرائت شد که در آن رعایت خطوط قرمز و مصالح ملی شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این و در اواخر سال گذشته یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای با امضای 225 نماینده در مجلس مصوب شده بود این طرح در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حال رسیدگی است تا ضمن رصد پیشرفت مذاکرات نظر کارشناسان هم گرفته شود و این طرح ساماندهی شود. ما فکر می‌کنیم تمامی خواسته‌ها در هفت بند این طرح آمده و نیاز به طرح‌های جدید در این زمینه نیست.

نعمتی تاکید کرد: هیات رییسه مجلس معتقد است که کار در این زمینه باید به صورت همگن، متوازن و با یک حرکت ملی پیش برود و تکرار این طرح در قالب طرح‌های دیگر الزامی ندارد.