مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی - تاریخی سازمان میراث فرهنگی استانداردسازی میزان بازدید از موزه‌ها را اولویت کاری خواند و گفت: در سال جدید موزه جدیدی در کشور احداث نمی‌شود.

محمدرضا كارگر در مورد اولويت‌هاي كاري اداره كل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي - تاريخي در سال جديد افزود: در سال جديد تغيير محتوا، فضا و چيدمان‌ موزه‌ها را دنبال مي‌كنيم و از طريق اجراي روش‌هاي نوين موزه‌داري، بازديد مراجعان را هدفمند و پربار خواهيم كرد.

وي ادامه داد: در سال جديد قصد نداريم كه احداث موزه جديدي را آغاز كنيم بلكه تصميم داريم؛ پروژه‌هاي نيمه كاره را به سرانجام برسانيم و موزه‌هاي نيمه‌كاره‌اي را كه پيشرفت فيزيكي خوبي داشتند، افتتاح كنيم.

كارگر افزود: در سال۹۴ تمركز ما بر غني‌سازي بازديد‌ها و افزايش بيشتر آگاهي بازديدكنندگان است. كارگر با بيان اينكه استقبال زياد مردم در نوروز از برخي موزه‌ها سبب ايجاد نگراني شده است، گفت: در ايام تعطيل شاهد حضور ۸۰۰۰بازديد‌كننده در كاخ گلستان بوديم كه اين امر سبب ايجاد احساس خطر در ما شد، بنابراين در حال برنامه‌ريزي و ايجاد استاندارد در اين زمينه هستيم تا تعداد بازديد‌كنندگان در هر موزه يا مكان تاريخي محدود و متناسب با ظرفيت آن موزه باشد، هرچند اين مسئله موجب افزايش تعهدات ما در برابر بازديد‌كنندگان خواهد شد.