همشهری آنلاین: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ابراز همدردی با مردم یمن گفت: آماده ارایه خدمات امدادی و دارویی به مردم یمن هستیم.

به گزارش ايرنا، ناصر چرخ‌ساز با بيان اين مطلب افزود: با هماهنگی دولت تا موقعی که نیاز باشد خدمات امدادی و دارویی را برای کمک به مردم یمن ارسال خواهیم کرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تا کنون چندین محموله امدادی و دارویی به کشور یمن ارسال شده و در صورت نیاز و تصویب، محموله‌های جدید نیز ارسال می‌شود.

چرخ‌ساز گفت: تا موقعی که مردم یمن نیاز داشته باشند هم در بحث انتقال مجروحان حوادث اخیر یمن، و هم در بحث امدارسانی به آنها کمک می‌کنیم.

جنگنده‌های ارتش عربستان سعودی از بامداد پنجشنبه گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه بر خلاف حقوق بین‌المللی به نیابت از طرف آمریکا، صنعا پایتخت یمن و برخی از مناطق و شهرها، و مردم بی دفاع این کشور را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه، دانش‌محور کردن امداد و نجات با بهره‌گیری از توانمندی داخلی، هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها از جمله اروژانس، حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه کشور را از برنامه‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سال 94 نام برد.

وي استفاده از تجربیات سایر کشور ها و بهره‌گیری از امکانات و وسایل جدید که در سایر کشورها استفاده می‌شود را از دیگر برنامه‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سال جدید اعلام کرد و گفت: تشکیل تیم‌های واکنش سریع به معنای واقعی کلمه و تجهیزات پشتیبانی زمینی و هوایی و دیتا بیس کردن اطلاعات و برنامه‌های این سازمان در دستور کار سال جدید است.