همشهری آنلاین: یک شرکت بین‌المللی اعلام کرد تا پایان امسال رایحه‌های و رنگ مصنوعی را از فراورده‌هایش حذف خواهد کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال این تصمیم ناشی از این است که مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای اجزای طبیعی را ترجیج می‌دهند.

این تغییر بر بیش از ۲۵۰ فراورده تاثیر خواهد گذاشت- از جمله فراورده‌هایی مانند باترفینگر، کرانچ و بیبی روث که برچسب‌های‌شان اعلام می‌کنند: «بدون رایحه یا رنگ مصنوعی.»

نمونه‌هایی از این جایگزین کردن اجزای طبیعی شامل استفاده از رایحه وانیل طبیعی به جای رایحه مصنوعی وانیل، و استفاده از تخمه کدو تنبل به جای رنگ‌های غذایی مصنوعی قرمز ۴۰ و زرد ۵ است.

نستله نخستین شرکت شکلات و شیرینی‌سازی عمده آمریکایی است که این اجزای مصنوعی را حذف می‌کند.

دارین ایدا رئیس بخش شیرینی‌ها و اسنک‌های نستله گفت: «ما می‌دانیم که مصرف‌کنندگان شیرینی‌های ما به گرایش‌های گسترده‌تر غذایی درباره استفاده کمتر از اجزای مصنوعی علاقه نشان می‌دهند. ما در پاسخ به این تمایل تصمیم گرفتیم که در نخستین گام رایحه‌ها و رنگ‌های مصوعی را بدون اینکه تاثیری بر مزه محصول بگذارد یا قیمت آن را بالا ببرد، حذف کنیم.»