گروه اجتماعی: بنابر اعلام شورای مرکزی نظارت بر مدارس غیرانتفاعی، وجوه اضافه شهریه دریافت شده توسط برخی مدارس غیردولتی به اولیای دانش‌آموزان مسترد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در چهارصد و بیست و سومین جلسه این شورا ضمن بررسی گزارش واصله از مدارس غیرانتفاعی پرونده تعدادی از مدارس شهر تهران بررسی شد و درپی آن یکی از مدارس منطقه یک تهران محکوم به بازپرداخت وجوه اضافی اخذ شده در مدت ده روز گردید.

همچنین سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ملزم به بررسی ادامه کار مدیریت مدرسه شد.

در این جلسه مقرر شد کمیته کارشناسی برای بررسی پرونده‌های ارسالی به شورای نظارت بلافاصله تشکیل و در مدت یک هفته نسبت به صدور احکام آنان اقدام شود.

لایحه اصلاح قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی به مجلس می‌رود

از سوی دیگر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فارس گفت: لایحه اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر انتفاعی اوایل شهریور به مجلس ارائه می‌شود.

علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود: جلساتی با مؤسسان مدارس غیرانتفاعی داشتیم تا نقطه‌نظرات آن‌ها را دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال گردآوری نظرات هستیم تا بتوانیم این مدارس را قانونمند‌تر از گذشته از نظر شهریه، شرایط مؤسسان، شرایط معلمان، وضعیت حقوق پرسنل، بازنشستگی و غیره کنیم.

عباسپور اظهار داشت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آخر مرداد یا اوایل شهریور این لایحه به مجلس ارائه شود.

وی افزود: در صورتی که لایحه اصلاح قانون تأسیس مدارس غیرانتفاعی تصویب شود به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

پرداخت حقوق عقب‌افتاده معلمان

 همچنین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مهر اعلام کرد : وزارت آموزش و پرورش باید برای پرداخت حقوق عقب افتاده و سایر مطالبات معلمان حق التدریسی سراسر کشور طی چند روز آینده اقداماتی انجام دهد.

دکتر علی عباسپور تهرانی تاکید کرد : اعتبارات بسته شده برای آموزش و پرورش در سال 86 نسبت به سال 85 با پیش بینی حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان کسری بودجه همراه بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: از طرف دیگر با افزوده شدن به میزان حقوق و مزایای کارکنان وزارت آموزش و پرورش در سال 86 این وزارتخانه با کسری یک هزار میلیارد تومانی روبرو شد و کسری های بودجه آن در مجموع به رقمی حدود 2هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت: این در حالی است که حدود 93 درصد بودجه آموزش وپرورش باید برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هزینه شود و با احتساب هزینه های جاری مدارس در زمان نزدیک شدن به  سال تحصیلی جدید این وزارتخانه با کمبود بودجه شدید مواجه است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کسری بودجه های موجود و پرداخت نشدن حقوق و دستمزد حق التدریسی ها و  اضافه کاری کارکنان شرکتی باید در زمانی کوتاه و قبل از ورود مساله به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

مهلت 5 روزه فرهنگیان برای سهام عدالت

گزارش دیگری در مورد وضعیت رفاهی و اقتصادی معلمان حاکی است سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: فرهنگیان برای تکمیل فرم سهام عدالت فقط 5 روز مهلت دارند.

به گزارش فارس، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: فرهنگیان شاغل در تهران که تاکنون موفق به دریافت فرم سهام عدالت نشده‌اند حداکثر تا 15 مرداد مهلت دارند تا ضمن مراجعه به کارشناسی امور رفاهی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به دریافت و تکمیل فرم‌های مذکور اقدام کنند.

روابط عمومی این سازمان تأکید کرده است که این مهلت قابل تمدید نیست.